سود خالص بی‌سابقه ۴۱ میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی جهان در سال آینده

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی جهان، سال آینده، سود خالص بی‌سابقه ۴۱ میلیارد دلاری را تجربه خواهند کرد.

سود خالص بی‌سابقه ۴۱ میلیارد دلاری شرکت‌های هواپیمایی جهان در سال آینده

به گزارش مملکت آنلاین، طبق پیش‌بینی یاتا، بخش هواپیمایی با وجود مشکلات مداوم زنجیره تامین که به کندتر شدن تحویل هواپیماها و تاخیر در عرضه جت‌های کم‌مصرف‌تر منجر شده است، سود بی‌سابقه‌ای را ثبت خواهد کرد. این پیش‌بینی در حالی صورت می‌گیرد که شرکت هواپیماسازی ایرباس، هدف تحویل هواپیماهای خود را برای سال جاری کاهش داده و مشکل کیفیت برخی از پنل‌های بدنه فلزی هواپیماهای A۳۲۰ خود را اعلام کرده است.

ایرباس و بوئینگ،  شرکت‌های پیشروی هواپیماسازی جهان، هر دو در سال‌های اخیر با تاخیر تحویل هواپیما به مشتریان خود مواجه بوده‌اند و شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند که بدون هواپیماهای جدیدتر و کارآمدتر، نمی‌توانند هزینه‌های سوخت پرواز را با مسافران بیشتر، کاهش دهند.

با این حال، یاتا برای سال آینده خوش‌بین بوده است. ویلی والش، مدیرکل یاتا در بیانیه‌ای گفت: شرکت‌های هواپیمایی با موفقیت تاب‌آوری در کسب‌وکارهای خود ایجاد کرده‌اند که سودآوری پایداری را به همراه دارد. کاهش قیمت سوخت جت می‌تواند تا حدودی تسکین‌دهنده باشد، اما هزینه‌های نظارتی، به‌ویژه در اروپا و همچنین عدم قطعیت مرتبط با درگیری‌های جهانی، تهاجم پهپادها و تداخل سیستم موقعیت‌یابی جهانی  (GPS)، مانع سودآوری بیشتر می‌شود.

وی افزود: اعتماد به ایرباس تضعیف شده اما عملکرد بوئینگ در بحبوحه مشکلات زنجیره تامین بهبود یافته است.

ایرباس در اوایل ماه جاری مجبور شد اهداف تحویل را کاهش دهد، زیرا نقص‌هایی در برخی از پنل‌های بدنه هواپیماهای آن ظاهر شد.

والش گفت: فکر می‌کنم شاهد تغییری هستیم که در آن پذیرفته شده که عملکرد بوئینگ به طور قابل توجهی بهبود یافته است. مردم اعتماد بسیار بیشتری به بوئینگ در انجام تعهدات و اعتماد کمتری به ایرباس دارند. این برای صنعت ناامیدکننده است، زیرا هواپیماهای جدید کمتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، تحویل خواهیم داد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، والش همچنین سازندگان موتور را به دلیل تاخیر در تحویل‌ها سرزنش کرد و گفت: آنها در تهیه موتورهای جدید و تعمیر شده از تولیدکنندگان بدنه هواپیما، عقب مانده‌اند و سازندگان هواپیما را به عقب انداختن جدول زمانی تحویل مجبور کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر