تمهیدات انگلیس برای مقابله با ویروس کرونا

وزیر حمل و نقل انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در این کشور، تمهیداتی را در فرودگاه لندن (هیثرو) اتخاذ کرده است.

تمهیدات انگلیس برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش مملکت‌آنلاین، گرنت شپس وزیر حمل و نقل انگلیس  در این خصوص گفت: فرودگاه هیثرو برای مسافرانی که از مناطق تحت تاثیر ویروس کرونا به به انگلیس سفر می کنند، کوریدور جداگانه در نظر گرفته است تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

هیثرو شلوغ ترین فرودگاه اروپا است و روزانه بیش از دویست هزار مسافر در این فردگاه تردد می کنند.

نگرانی مقامات انگلیس بیشتر درباره مسافرانی است که از مبدا چین به انگلیس سفر می کنند.

امروز (چهارشنبه) هفده پرواز از مبدا چین به فرودگاه هیثرو پرواز کرده است.

اقدامات جدید دولت انگلیس برای ورود پروازهایی است که از شهر "ووهان" چین به مقصد لندن مسافرت می کنند.

تاکنون دست کم 9 نفر از صدها نفری که در چین به ویروس کرونا آلوده شده اند، جان خود را از دست داده اند.

شهر ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا محسوب می شود که در صورت غفلت، این ویروس به راحتی می تواند در سایر شهرهای چین و کشورها از جمله آمریکا، انگلیس تایلند، کره جنوبی و تایوان گسترش یابد.

با شیوع سریع ویروس مرموز ذات الریه در چین که به ویروس کرونا شهرت یافته و از شهری به نام ووهان در مرکز چین به دیگر مناطق سرایت کرده، شوک سنگینی به بازارهای اوراق بهادار و صنایع خدماتی شرق آسیا به ویژه چین وارد شده است.

گزارش ها حاکی است هر چه بیشتر اخبار مربوط به شیوع این ویروس در شهرهای دیگر چین و کشورهای مختلف منتشر می شود به همان نسبت رشد بازارهای اوراق بهادار کاهش می یابد.

از آنجا که شهرهای مختلف چین،  منطقه هنگ کنگ و برخی از کشورهای دیگر هنوز تجربه تلخ شیوع ویروس مرگبار سارس را در سال ۲۰۰۲ میلادی فراموش نکرده اند شیوع یک ویروس از همین خانواده بر نگرانی ها افزوده است.

بیماری مرگبار سارس ناشی از انتشار ویروسی بود که از انسان به انسان منتقل می شد و در کوتاهترین زمان ممکن پس از تنفس فرد بیمار،  دیگر اطرافیان نیز آلوده می شدند و به کام مرگ می رفتند این ویروس در مدت نزدیک به ۳ ماه جان بیش از ۷۰۰ نفر را در سراسر دنیا گرفت.

آمارها نشان می دهد شمار ورودی ها به هتل ها،  رستوران ها و سالن های پذیرایی،  پارک ها و گردشگاه ها کاهش چشمگیری یافته است و خطوط هوایی نیز از کاهش تدریجی مسافران خبر می دهند.

نزدیک به ۱۷ سال قبل وقتی ویروس سارس در هنگ کنگ و چین نیز شایع شد بسیاری از خطوط گردشگری خارجی سفرهای گروهی به چین را لغو کردند و فروشگاه ها و بسیاری از مکان های عمومی تخلیه شد.

مقامات بهداشت چین روز چهارشنبه با تشریح اقدامات فراگیر برای کنترل بیماری کرونا اعلام کردند این ویروس تا کنون باعث مرگ ۹ تن و ابتلای ۴۴۰ تن دیگر نیز شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر