ادعای یک منبع آمریکایی: رژیم صهیونیستی برای انفجار پیجرها در لبنان ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود

یک منبع اطلاعاتی امریکایی اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ۱۵ سال پیش برای نفوذ و هک کردن دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» برنامه‌ریزی کرده بود.

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از الجزیره، یک منبع اطلاعاتی امریکایی اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ۱۵ سال پیش برای نفوذ و هک کردن دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» برنامه‌ریزی کرده بود.

شبکه امریکایی «ای بی سی نیوز» و روزنامه عبری یدیعوت به نقل از یک منبع اطلاعاتی امریکا اعلام کردند:  اسرائیل در ساخت دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم «پیجر» دست داشته، در حالی که شرکت تایوانی تحقیقات درباره ساخت این دستگاه‌ها را آغاز کرده است.

این منبع اطلاعاتی تصریح کرد: برنامه‌ریزی اسرائیل برای این نوع نفوذ در زنجیره تامین دستگاه‌های ارتباطاتی از حدود ۱۵ سال قبل صورت گرفته است.

این منبع افزود: طرح اسرائیل شامل شرکت‌های جعلی و ویترینی از حضور افسران اطلاعاتی برای تولید دستگاه‌های پیجر بوده است در حالی که بسیاری از شرکت کنندگان در این طرح متوجه نبوده‌اند که پشت قضیه چیست و برای چه کسی کار می‌کنند.

در همین حال شبکه «ای بی سی نیوز» به نقل از سخنگوی دولت مجارستان اعلام کرد: دستگاه‌های پیجر به طور مطلق در مجارستان تولید نمی‌شوند و این شرکت یک واسطه تجاری بوده است و هیچ سایت تولید یا عملیاتی در مجارستان ندارد.

از سوی دیگر، دادستانی تایوان نیز از رئیس و مؤسس شرکت پیجر بازجویی و سپس او را آزاد کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر