استرالیا، سفیر اسرائیل را فراخواند

منابع خبری از احضار سفیر رژیم صهیونیستی توسط وزارت خارجه استرالیا خبر دادند.

استرالیا، سفیر اسرائیل را فراخواند

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری معا، در پی حمله ارتش صهیونیستی به کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه ،وزارت خارجه استرالیا سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را احضار کرد.

پیش از این سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی که مسئولیت توزیع کمک‌های غذایی در نوار غزه را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای تاکید کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به کارکنان آن در غزه، ۷ نفر کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: تیم ما با دو خودروی زرهی و یک خودروی دیگر که نام ما بر آن حک شده است، در یک منطقه خالی از سلاح حرکت می‌کرد. علیرغم اینکه با ارتش اسرائیل هماهنگ کرده بودیم، زمانی که یک بار مواد غذایی را در «دیرالبلح» خالی کرده و در حال بازگشت بودیم، مورد حمله قرار گرفتیم.

در بخشی از این بیانیه آمده است که این حمله نه تنها علیه سازمان ما، بلکه علیه تمام سازمان‌های انسانی بود.

سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی تاکید کرد: ۷ نفر کشته شده از استرالیا، لهستان و انگلیس بودند و تابعیت آمریکا، کانادا و فلسطین هم داشتند.

در این بیانیه اشاره شده است: عملیات خود را موقتا و به‌طور فوری در منطقه متوقف خواهیم کرد و درباره آینده کارمان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

جنبش حماس نیز بامداد سه‌شنبه حمله رژیم صهیونیستی به خودروی کارکنان این سازمان بین المللی را که در زمینه توزیع کمک‌های غذایی در غزه فعالیت می‌کند، محکوم کرد.

در بیانیه حماس آمده است: ما حمله ارتش اشغالگر صهیونیستی به کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در جنوب دیر البلح در مرکز نوار غزه را به شدت محکوم می‌کنیم.

بر اساس این بیانیه، این جنایت بار دیگر تائید می‌کند که رژیم اشغالگر همچنان بر سیاست کشتار سیستماتیک خود علیه غیرنظامیان بی دفاع و تیم‌های امدادی بین المللی و سازمان‌های بشردوستانه پافشاری می‌کند.

حماس اضافه کرد: ما از جامعه جهانی و شورای امنیت می‌خواهیم که این اقدام شنیع را محکوم کرده و برای پایان دادن به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و تجاوزات آن علیه مردم فلسطین در نوار غزه اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر