روسیه، سفیر سوئیس را احضار کرد

دستگاه دیپلماسی روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که «کریستینا مارتی لانگ» سفیر سوئیس در مسکو را در رابطه با تصمیم پارلمان سوئیس در مورد مکانیسمی که اجازه مصادره دارایی‌های روسیه را می‌دهد، احضار کرده است.

روسیه، سفیر سوئیس را احضار کرد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از اسپوتنیک، این وزارتخانه افزود: در همین ارتباط اعتراض مسکو را علیه تصمیم پارلمان سوئیس درباره صدور این مجوز برای مصادره اموالی که روسیه در خاک سوئیس دارد، اعلام خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: طرف روسی این اقدام مقام های سوئیسی را به شدت محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار قوانین و حقوق بین‌الملل در مورد مصونیت دولت‌ها می‌داند.

پیشتر نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده بود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سران گروه هفت را تحت فشار قرار داده است تا طرح استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر