پیدا شدن جسد خلبان پناهنده روس در اوکراین در کشور اسپانیا!

جسد خلبان فراری روس که به اوکراین پناهنده شده بود در جنوب اسپانیا پیدا شد.

پیدا شدن جسد خلبان پناهنده روس در اوکراین در کشور اسپانیا!

به گزارش مملکت آنلاین، جسدی که یک هفته پیش در شهر ویاخویوسا در جنوب اسپانیا پیدا شده بود شناسایی و مشخص شد که متعلق به یک خلبان روسی است که با هلی‌کوپتر خود فرار و تسلیم ارتش اوکراین شده بود.

با تحقیقات صورت گرفته مشخص شده این جسد که در سویا اسپانیا پیدا شده متعلف به ماکسیم کوزیمینوف، خلبان پیشین نیروی هوایی روسیه است. 

آندری جوزف سخنگوی اطلاعات ارتش اوکراین با تایید این خبر اعلام کرد که جنازه این فرد با اثر انگشت تایید شده است. پلیس محلی اسپانیا نیز اعلام کرده که اسناد هویتی جعلی همراه این فرد بوده و او با گذرنامه اوکراینی زندگی می‌کرده است. 

سرگئی ناریشکین رئیس سازمان امنیت خارجی روسیه، اس‌وی‌آر، سه‌شنبه اول اسفند در واکنش به این خبر این خلبان را یک خائن جنایتکار توصیف کرده و افزوده بود که او از همان زمان که «جرم» خود را برنامه‌ریزی می‌کرد، «به لحاظ اخلاقی مرده بود.»

هنوز دلیل مرگ او به صورت شفاف اعلام نشده اما روزنامه اوکراینی «اوکراینسکا پراودا» گزارش داده که او بر اثر شلیک گلوله کشته شده است.

ماجرای فرار کوزیمینوف مربوط به تابستان گذشته است که او با هلی‌کوپتر خود در اوکراین فرود آمد. در آن زمان اطلاعات اوکراین اعلام کرده بود که ورود این خلبان با همراهی و اطلاع آنها صورت گرفته است. در آن زمان دو سرباز روسی نیز در هلی‌کوپتر حضور داشتند که هر دو از نقشه خلبان بی‌خبر بودند.  به گزارش رسانه‌های روسی هر دوی این سربازها پس از فرود در اوکراین جان باختند. 

پیش از آنکه مقصد نهایی آن هلی‌کوپتر مشخص شود وبلاگ‌نویس‌های نظامی روسیه از مفقود شدن هلی‌کوپتر نظامی ترابری Mi-8 خبر داده بودند. خلبان قصد داشت تا حد ممکن تسلیحات به اوکراین منتقل کند. همزمان خانواده این خلبان هم به اوکراین منتقل شدند تا با او زندگی کنند.

کوزمینوف از مدرسه هوانوردی سیزران در جنوب روسیه فارغ التحصیل شد، اما نمی‌خواسته در جنگ اوکراین شرکت کند. او در بیانیه‌ای در این خصوص با اشاره به اینکه نمی‌خواهد در جنایات روسیه شریک باشد گفته بود: «از آنچه اتفاق می‌افتد، از قتل‌ها، اشک‌ها، خون‌ها متاسفم.»

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر