مرز فنلاند و روسیه کماکان بسته خواهدماند

نخست‌وزیر فنلاند با اشاره به برنامه روسیه برای گسیل مهاجران غیرقانونی به داخل فنلاند، تاکید کرد: مرز با مسکو به دلایل امنیتی بسته خواهد ماند.

مرز فنلاند و روسیه کماکان بسته خواهدماند

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از رسانه‌های اوکراینی، پتری اورپو نخست‌وزیر فنلاند در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت: هزاران نفر از اتباع کشورهای ثالث در مناطق مختلف مرز ما با روسیه، در خاک این کشور منتظر ورود غیرقانونی به فنلاند هستند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بنابراین در حال حاضر مرز شرقی فنلاند با روسیه بسته خواهد ماند زیرا امنیت ملی ما با امنیت مرزهای ما ارتباط مستقیم دارد و برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

اورپو با بیان اینکه در شرایط کنونی گشایش پست‌های بازرسی در مرز با روسیه مطرح نیست، تاکید کرد: نه‌ تنها این پست‌های بازرسی در مرز با روسیه را بازگشایی نخواهیم کرد بلکه باید اقداماتی را اتخاذ کنیم تا با هرگونه ورود غیرقانونی از طریق خاک روسیه به فنلاند مقابله کنیم.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، دولت فنلاند تصمیم گرفته است که مرزهای خود با روسیه که برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۳ بسته شد را تا ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) همچنان بسته نگه دارد.

با وجود بسته بودن مرز فنلاند و روسیه، ده‌ها مهاجر غیرقانونی در ماه گذشته میلادی (ژانویه) با عبور از مناطق ناهموار و صعب‌العبور خود را از روسیه به فنلاند رسانده و از این کشور درخواست پناهندگی کرده‌اند اما هنوز هیچ یک از آنها پاسخ مثبتی از سوی سازمان مهاجرت این کشور دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر