درخواست روسیه از عراق و سوریه برای تشکیل جلسه علیه آمریکا

روسیه از عراق و سوریه دعوت کرد که درخواست خود برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون حمله‌های شب گذشته آمریکا را ارایه کنند.

درخواست روسیه از عراق و سوریه برای تشکیل جلسه علیه آمریکا

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از الفرات نیوز، سفارت روسیه در بغداد، از عراق و سوریه دعوت کرد که پس از حمله‌های اخیر آمریکا به ۲ کشور درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد را ارایه بدهند.

بر اساس تصویری که فرات نیوز از نامه سفارت روسیه در بغداد منتشر کرده، سفارت روسیه این پیشنهاد را خطاب به عراق و سوریه مطرح کرده است و به آنان پیشنهاد داده که درخواست خود را با استناد به ماده ۳۵ منشور ملل متحد ارایه بدهند.

این سفارت‌خانه بیان کرد: این دست اقدامات از سوی شرکای عراقی و سوری ما، تلاش‌های آمریکا و هم‌پیمانانش جهت جلوگیری از تشکیل این جلسه یا به تاخیرانداختن آن را با مشکل مواجه می‌کند.

گفتنی است شب گذشته آمریکا سلسله حمله‌هایی را علیه عراق و سوریه به انجام رساند و مدعی شد که این حمله‌ها در پاسخ به کشته و زخمی‌شدن برخی نظامیان این کشور در خاک اردن به انجام رسیده است.

کمی پیش‌تر حشد شعبی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته حمله‌های آشکار و خصمانه آمریکا به مقرهای امنیتی رسمی حشد شعبی با حمله‌های هوایی به مواضع رزمندگان قهرمان ما در شهرستان قائم در غرب عراق تکرار شد. در نتیجه این حمله ۱۶ نفر شهید شدند و ۳۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند. این در حالی است که جستجو برای یافتن پیکر برخی افراد ناپدیدشده نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر