بولتون: رأی دیوان کیفری علیه اسرائیل برای حاکمیت آمریکا خطرناک است

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید رأی دیوان کیفری علیه صهیونیست ها را برای حاکمیت کشورش خطرناک توصیف کرد.

بولتون: رأی دیوان کیفری علیه اسرائیل برای حاکمیت آمریکا خطرناک است

به گزارش مملکت‌آنلاین، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید امروز شنبه در واکنش به تلاش دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) برای آغاز تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در توئیتر خود نوشت: تصمیم دادستان دیوان کیفری بین المللی برای تحقیق درباره اقدامات اسرائیل در غزه و کرانه باختری یک بار دیگر ثابت می‌ کند که دیوان کیفری بین‌ المللی یک نهاد بی‌ قانون و غیرقابل قبول است!

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در این باره نوشت: در اینجا علاوه بر (رژیم) اسرائیل، حاکمیت ایالات متحده هم در معرض خطر قرار دارد.

«جان بولتون» در ادامه افزود: ما باید با هرگونه تلاش دیوان کیفری بین المللی برای انجام تحقیقات علیه خود و رژیم صهیونیستی یا اتباع آنها مخالفت کنیم چرا که دیوان صلاحیت قانونی برای چنین کاری را ندارد و نباید هیچ سازش و تسلیمی در برابر این مساله انجام گیرد!

این در حالیست که دیوان کیفری بین المللی به تازگی تصمیم گرفته است که تحقیقاتی گسترده را در خصوص جرایم جنگی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کند.

گفته می‌شود که «فاتو بنسودا» دادستان کل در دیوان کیفری بین المللی روز جمعه خبر انجام این تحقیقات را اعلام کرد. در واقع، نتیجه تحقیقات اولیه- که از سال ۲۰۱۵ آغاز شده- نشان می‌دهد که داده‌های کافی برای انجام تحقیقات کامل وجود دارد.

در همین ارتباط، فاتو بنسودا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد من متقاعد شدم که مبنایی قابل قبول برای به جریان انداختن تحقیقات در خصوص وضعیت در فلسطین وجود دارد. من متقاعد شدم که… جرایم جنگی در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی و نوار غزه اتفاق افتاده یا در حال رخ دادن است.

منبع: مهر

ارسال نظر