حالت جنگی در پایتخت اکوادور

بدنبال صدور فرمان اجرایی «دانیل نوبوآ» رئیس جمهوری اکوادور و اعلام جنگ علیه باندهای تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر، وضعیت در این کشور حالت جنگی به خود گرفته و فضای رعب و وحشت بر پایتخت این کشور حاکم شده است..

حالت جنگی در پایتخت اکوادور

به گزارش مملکت آنلاین، خبرگزاری فرانسه از مبدا کیتو پایتخت اکوادور دراین باره گزارش داد: درحالی که خیابان ها با حضور گسترده نیروهای نظامی، خالی از رفت و آمد شده و این کشور خود را در یک وضعیت جنگی یافته، با این وجود کارتل های مواد مخدر کارزاری از آدم ربایی با هدف ایجاد رعب در پاسخ به سرکوب دولت به راه انداخته اند.

بنابراین گزارش ، کیتو پایتخت اکوادور شاهد حضور سنگین نیرویهای نظامی بوده و شنیده شدن صدای تیراندازی در برخی معابر باعث وحشت ساکنان پایتخت این کشور شده است. تمام فعالیت های تجاری، کسب و کار و تردد دراین شهر نیز به حالت تعطیل در آمده است.

در شهر بندری «گوایاکیل» (Guayaquil)، هتل ها، دفاتر و مغازه ها درهای خود را بر روی مراجعین بسته اند، افراد اندکی در معابر دیده می شوند و بیشتر نیروهای نظامی و پلیس تا مردم عادی به چشم می خورند.

در همین حال نیروهای امنیتی در کیتو نسبت به احتمال عملیات بمبگذاری خودروها در معابر از سوی باندهای تبهکار هشدار می دهند.

بنابراین گزارش پارک «لاکارولینا» در منطقه مالی کیتو، که همواره مملو از جمعیت بود، روز چهارشنبه (روز گذشته به وقت محلی) در سکوتی ترسناک فرو رفته و وضع موجود کسب معاش برای ساکنان پایتخت را مختل ساخته است، مدارس نیز از روز گذشته به صورت آنلاین در آمده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر