بحران در اکوادور: اعلام حکومت نظامی و حمله افراد مسلح به تلویزیون

در پی فرار یک مجرم خطرناک از زندان، اکوادور وارد بحران شده است.

بحران در اکوادور: اعلام حکومت نظامی و حمله افراد مسلح به تلویزیون

به گزارش مملکت آنلاین، در پی حمله مسلحانه طرفداران خوزه ماتیاس ویامار به یک کانال تلویزیونی اکوادور، حین پخش زنده، در این کشور حکومت نظامی اعلام شد. ویامار که با نام فیتو شناخته می‌شود یکی از خطرناک‌ترین قاچاقچیان مواد مخدر در اکوادور است که روز یکشنبه از زندان فوق امنیتی شهر گوایاکیل فرار کرد.

او متهم به شکل‌دهی «جرایم سازمان‌یافته» از جمله قاچاق مواد مخدر و سرقت است.

حمله هجوم افراد مسلح به استودیو پخش زنده تلویزیون در اکوادور

پس از اینکه دانیل نوبوآ، رئیس‌جمهوری اکوادور روز گذشته در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد، افراد مسلح، به محل پخش زنده تلویزیون «سی‌تی» در شهر گوایاکیل هجوم بردند.

 گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای پلیس ۳۰ دقیقه پس از حضور افراد مسلح در پخش زنده به استودیو تلویزیون رسیدند اما موفق به بازداشت آن‌ها نشدند.

ارتباط این حمله با فرار قاچاقچیان مواد مخدر از زندان‌های اکوادور در این هفته هنوز مشخص نیست اما رئیس‌جمهوری اکوادور پس از این هجوم حکومت نظامی اعلام کرد.

خوزه ماسیاس ویامار،‌از سران مافیای مواد مخدر اکوادور و رئیس گروه «لوس‌ چونروس»، یکشنبه ۱۷ دی، از یک زندان فوق‌امنیتی در شهر گوایاکیل فرار کرد. او که با نام «فیتو» شناخته می‌شود متهم به شکل‌دهی «جرایم سازمان یافته» از جمله قاچاق مواد مخدر و سرقت است.

پس از فرار فیتو از زندان نزدیک به ۴۰ زندانی دیگر در ساعات اولیه روز سه‌شنبه از زندان دیگری در شهر ریوبامبا فرار کردند.

افراد مسلح دست‌کم هفت نیروی پلیس را از روز دوشنبه در این کشور ربوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر