اختلاس یک مقام آژانس فضایی روسیه به بازداشت منتهی شد

یک مقام آژانس فضایی روسیه و چند فرد دیگر در پرونده یک اختلاس بزرگ توسط کمیته تحقیقات این کشور بازداشت موقت شدند.

اختلاس یک مقام آژانس فضایی روسیه به بازداشت منتهی شد

به گزارش مملکت آنلاین، اولگ فرولوف، معاون مدیر آژانس فضایی روسیه (روسکاسموس) پس از فاش شدن یک پرونده مربوط به اختلاس بیش از ۴.۳ میلیون یورو از یک بخش آژانس فضایی روسیه که از بحران‌های متعدد رنج می‌برد، به صورت موقت بازداشت شد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته تحقیقات روسیه که مسئولیت تحقیقات جنایی بزرگ را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرولوف و دو نفر دیگر به ارتکاب اختلاس در مقیاس بزرگ به مبلغی بالغ بر ۴۳۵ میلیون روبل متهم هستند.

این کمیته توضیح داد که فرولوف با سوء استفاده از موقعیت رسمی خود به همراه دو توطئه‌گر دیگر در یک نقشه جنایتکارانه شرکت کردند و در حین اجرای قرارداد هنگام خرید تجهیزات از بودجه سرقت کردند. در این بیانیه افزوده شده است که فرولوف تا زمان محاکمه در بازداشت به سر می‌برد.

از سویی دیگر خبرگزاری‌های محلی روسیه روز جمعه گزارش دادند یوگنی فومیچف، رئیس یک شرکت سازنده سیستم‌های ناوبری برای برنامه فضایی روسیه، در مسکو دستگیر و به کلاهبرداری بزرگ متهم شده است. 

خبرگزاری تاس به نقل از یک مقام مجری قانون ناشناس گزارش داد که فومیچف دستگیر، بازجویی و متهم به کلاهبرداری در مقیاس بزرگ شده است که  حبس تا ۱۰ سال و یک میلیون روبل (۱۰۹۷۲ دلار) جریمه نقدی دارد. خبرگزاری تاس گفت کمیته تحقیقات روسیه که به جرایم جدی رسیدگی می‌کند، از دادگاه باسمانی مسکو خواسته است فومیچف را به مدت دو ماه در بازداشت موقت قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر