امارات، سهام یک بندر استراتژیک ترکیه را می‌خرد

پس از آشتی تاریخی امارت و ترکیه و اتمام تنش ها و اختلافات بین دو کشور، امارات به خرید سهام یک بندر مهم در ترکیه نزدیک می شود.

امارات، سهام یک بندر استراتژیک ترکیه را می‌خرد

به گزارش مملکت آنلاین، به گزارش رویترز به نقل از چهار منبع آگاه اعلام کرد که خرید سهام بندری در ازمیر توسط ابوظبی بسیار جدی شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که گروه بنادر ابوظبی به موجب توافق نامه احتمالی در نهادی که به واسطه صندوق ثروت ترکیه برای مدیریت این بندر واقع در ساحل دریای اژه تاسیس خواهد شد، سرمایه گذاری خواهد کرد.

میزان سهام مورد نظر امارات اعلام نشده اما یکی از منابع آگاه اعلام کرد که ارزش این قرارداد به حدود ۵۰۰ میلیون دلار می رسد.

بنادر ابوظبی هنوز از این معامله خبری ندادند و هیچ بیانیه ای از جانب صندوق ثروت حاکمیتی امارات و مالک اکثریت بنادر ابوظبی صادر نشده است.

این بندر که مساحت آن به ۹۰۲ هزار متر مربع می رسد هفتمین دروازه بزرگ بازرگانی دریایی ترکیه از نظر حجم کانتینرها و سیزدهمین آن از نظر بارگیری به شمار می آید.

امارات و ترکیه در ماه مه گذشته با هدف آسان سازی سرمایه گذاری توافق نامه تجارت آزاد را امضا و همچنین دو کشور توافقاتی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار امضا کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر