این کشور، صادر کننده جدید نفت است

نیجر قرار است نخستین نفت خام خود را در ژانویه صادر کند.

این کشور، صادر کننده جدید نفت است

به گزارش مملکت آنلاین، عبدالرحمن تیانی، رئیس نظامی نیجر اعلام کرد این کشور  آفریقایی قرار است صادرات نخستین بشکه‌های نفت خام خود را در ژانویه آغاز کند.

ژنرال عبدالرحمن تیانی، فرمانده گارد ریاست جمهوری نیجر، در پایان ژوئیه، توسط شورای حاکمیت به عنوان رئیس دولت انتخاب شد. این شورا توسط نیروهای نظامی نیجر پس از کودتای نظامیان و سرنگونی محمد بازوم، رئیس جمهوری این کشور تشکیل شد.

کشور نیجر، مستعمره سابق فرانسه و تامین کننده بزرگ اورانیوم برای نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه و سایر کشورهای اروپایی است. پس از کودتا، نگرانی‌هایی نسبت به تحویل اورانیوم به اتحادیه اروپا پیش آمد اما حتی اگر صادرات این کالا توسط نیجر متوقف شود، هیچ ریسکی برای عرضه وجود ندارد.

نیجر اکنون به دنبال صادرات نخستین بشکه‌های نفت خود از طریق یک پروژه خط لوله جدید است. این خط لوله در ابتدای نوامبر راه اندازی شد و میدان نفتی آگادم در نیجر را به بندر کوتونو در بنین، متصل می‌کند.

رهبر نظامی نیجر اعلام کرد در حال حاضر مخازن ذخیره سازی در کوتونو، در حال پر شدن است و پر شدن آنها تا ژانویه تکمیل می‌شود. پس از آن، مرحله فروش آغاز خواهد شد.

ژنرال تیانی اعلام کرد نیجر خواهان تمرکز به  پالایش داخلی نفت برای بازار داخلی است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نیجر در حال حاضر، یک پالایشگاه کوچک با ظرفیت تولید ۲۰ هزار بشکه در روز دارد که تولید آن عمدتا نیاز داخلی را تامین می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر