عمران خان کناره‌گیری کرد

پس از اخطار کمیسیون انتخابات پاکستان به حزب جنبش عدالت برای برگزاری انتخابات درون حزبی، «عمران‌خان» به دلیل حکم قضایی سلب صلاحیت علیه خود مجبور به کناره‌گیری از ریاست حزب متبوعش شد.

عمران خان کناره‌گیری کرد

به گزارش مملکت آنلاین از رسانه‌های پاکستانی، عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده این کشور که از اواسط مردادماه امسال به اتهام فسادمالی و افشای اسرار محرمانه کشور در زندان بسر می‌برد، از داشتن مناصب سیاسی و دولتی نیز سلب صلاحیت شده است.

هفته گذشته کمیسیون انتخابات پاکستان از مسوولان حزب جنبش عدالت (تحریک انصاف) خواست تا با برگزاری انتخابات درون حزبی ریاست و سایر مسوولان جدید را معرفی نماید در غیر این صورت نشان انتخاباتی برای حزب جنبش عدالت صادر نخواهد شد.

بر همین اساس انتخابات درون حزبی جنبش عدالت پاکستان امروز برگزار شد که طی آن عمران‌خان از ریاست حزبش کناره گیری کرده و گوهر علی‌خان به عنوان رئیس جدید این حزب انتخاب شد. وی یک حقوق دان و از شخصیت‌های تاثیرگذار در حزب عمران‌خان شناخته می‌شود.

مسوولان حزب جنبش عدالت اعلام کردند که انتخاب رئیس جدید برای یک دوره موقت خواهد بود و پس از اینکه حکم سلب صلاحیت عمران‌خان تعلیق یا باطل شود، وی دوباره ریاست حزب خود را برعهده خواهد گرفت.

با آغاز کارزارهای انتخاباتی احزاب پاکستان برای انتخابات عمومی که قرار است روز پنجشنبه ۱۹ بهمن (۸ فوریه ۲۰۲۴) برگزار شود، حزب عمران‌خان نسبت به آنچه رویکرد گزینشی کمیسیون انتخابات و تبانی با دولت سرپرست برای انزوای حزب جنبش عدالت خوانده شده، نگران است و خواهان ورود دیوان عالی پاکستان برای تامین حقوق برابر برای این حزب می‌باشد.

اوایل آبانماه امسال دادگاه ویژه در پاکستان عمران‌خان نخست وزیر سابق این کشور و شاه محمود قریشی معاون حزب وی را به طور رسمی به ارتکاب افشای اسناد محرمانه کشور تفهیم اتهام کرد و آنان را مجرم شناخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر