حکم جدید دادگاه پاکستان علیه عمران خان

دادگاه‌های ضدتروریسم و محاسبات در پاکستان در تازه‌ترین حکم مرتبط با پرونده‌های قضایی سیاسیون این کشور، دستور بازداشت وزیر سابق اطلاع رسانی از حزب نواز شریف را صادر کردند.

حکم جدید دادگاه پاکستان علیه عمران خان

به گزارش مملکت آنلاین، یک دادگاه ضدتروریسم در شهر لاهور در جریان رسیدگی به پرونده سخنرانی توهین آمیز علیه مریم اورنگزیب وزیر سابق اطلاع رسانی پاکستان و سخنگوی حزب مسلم لیگ نواز، حکم بازداشت وی را صادر کرد.

قاضی عبهر گُل به پلیس شهر لاهور دستور داد تا وزیر سابق اطلاع رسانی پاکستان را تا ۹ دسامبر ماه آینده بازداشت و تحویل دادگاه دهد. دادگاه افزود که حکم بازداشت این سیاستمدار زن با هیچ قرار وثیقه‌ای تعلیق نخواهد شد.

در همین حال دادگاه احتساب در اسلام‌آباد ضمن رد درخواست دیوان ملی احتساب پاکستان برای بازداشت فیزیکی عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده این کشور، وی را به ۱۴ روز حبس قضایی محکوم کرد.

پرونده اختلاس ۱۹۰ میلیون پوندی علیه عمران‌خان در دادگاه احتساب پاکستان در جریان است که طی آن عمران‌خان متهم به پولشویی و سوء استفاده از قدرت متهم شده است.

اوایل ماه گذشته دادگاه ویژه در پاکستان «عمران‌خان» نخست وزیر سابق این کشور و «شاه محمود قریشی» معاون حزب وی را به طور رسمی به ارتکاب افشای اسناد محرمانه کشور تفهیم اتهام کرد و آنان را مجرم شناخت.

نخست وزیر سابق پاکستان هشتم شهریور امسال قرار بود پس از رای قاضی دادگاه اسلام‌آباد از زندان آزاد شود، اما وی در ارتباط با پرونده افشای اسرار محرمانه کشور بار دیگر بازداشت شده و در زندان باقی ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر