افتتاح فاز اول میدان گازی چین

فاز اول میدان گاز ۱۹-۶ در مرکز دریای بوهای در شرق چین به عنوان نخستین میدان گازی این کشور با ظرفیت ۱۰۰ میلیارد متر مکعب، به بهره برداری رسید.

افتتاح فاز اول میدان گازی چین

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از تارنمای خبری رادیو بین المللی چین، فاز اول میدان گاز ۱۹-۶ در مرکز دریای بوهای در شرق چین به عنوان نخستین میدان گاز با ظرفیت صد میلیارد متر مکعب، به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب اکتشاف مخازن نفت و گاز موسوم به «مدفون تپه‌ای» در سطوح عمیق و پیچیده فراساحلی چین به مرحله‌ای جدید رسید.

میدان گاز ۱۹-۶ در مرکز دریای «بوهای» قرار دارد که میانگین عمق آن حدود ۲۰ متر بوده و ذخایر گاز طبیعی و میعانات گازی این میدان ۲۰۰ میلیارد متر مکعب می باشد.

این خبرگزاری افزود: تاسیسات اصلی این میدان شامل یک سکوی پردازش مرکزی، سه سکوی سرچاهی بدون نیاز به حضور انسانی و یک پایانه فرآوری گاز طبیعی است و طبق برنامه ۶۵ چاه اکتشافی آن حداکثر تولید روزانه نفت و گاز به بیش از ۵۰۰۰ تن معادل واحد نفتی برسد.

رادیو بین المللی چین اذعان کرد این مجموعه بزرگ از راه سیستم کنترل هوشمند از راه دور مدیریت می شود و به عنوان یکی از پروژه کلیدی ملی در ساخت، عرضه، ذخیره و فروش گاز طبیعی محسوب شده است.

این رسانه چینی خاطرنشان کرد که مسئولین میدان گاز ۱۹-۶ برای تحقق تولید سالانه به حداکثر ۴۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ میلادی برساند، تلاش می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر