توقف فعالیت بیمارستان‌های غزه

دو بیمارستان بزرگ دیگر در غزه روز یکشنبه به روی بیماران جدید بسته شدند و کارکنان گفتند که بمبارانهای رژیم صهیونیستی به علاوه کمبود سوخت و دارو به این معنی است که نوزادان بیشتر و دیگران ممکن است بمیرند. به گفته کارکنان پزشکی، بیمارستان‌ها در شمال منطقه غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی محاصره شده‌اند و به سختی قادر به مراقبت از افراد داخل آن هستند.

توقف فعالیت بیمارستان‌های غزه

به گزارش مملکت آنلاین، بزرگترین و هم‌چنین دومین بیمارستان بزرگ غزه، الشفاء و القدس، اعلام کردند که فعالیت خود را متوقف می‌کنند. هر روز تعداد بیشتری کشته و زخمی می‌شوند، اما نیمی از بیمارستان‌های منطقه اکنون از کار افتاده‌اند، مکان‌های کمتری برای مجروحان وجود دارد.

احمد الکلوت، یکی از ساکنان شمال غزه می‌گوید: «پسرم مجروح شد و حتی یک بیمارستان هم وجود نداشت که بتوانم او را به آنجا ببرم تا بخیه بزند.»

به گزارش رویترز، یک جراح پلاستیک در بیمارستان الشفا گفت، بمباران ساختمانی که انکوباتورهای نوزادان را در خود جای داده بود، آنها را مجبور کرد تا نوزادان نارس را روی تخت‌های معمولی بچینند و از برق کمی که در اختیار داشتند استفاده کردند تا تهویه مطبوع‌ها فعال باشند. دکتر احمد المخللاتی گفت: «ما انتظار داریم روز به روز تعداد بیشتری از آنها را از دست دهیم.»

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت در غزه نیز گفت که از ۴۵ نوزاد در انکوباتورهای بیمارستان الشفا، سه نوزاد جان خود را از دست دادند.

محمد قندیل، پزشک بیمارستان ناصر در خان یونس در جنوب غزه، که با همکارانش در آنجا در تماس است نیز گفت که بیمارستان شفا برای مجروحان جدید دور از دسترس بود. او گفت: «بیمارستان شفا در حال حاضر کار نمی‌کند، هیچ کس اجازه ورود و خروج را ندارد.» هلال احمر فلسطین اعلام کرد که بیمارستان قدس نیز از کار افتاده است و کارکنان در حال تلاش برای مراقبت از افرادی هستند که قبلاً در آنجا با دارو، غذا و آب اندک هستند. توماسو دلا لونگا، سخنگوی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: «ارتباط بیمارستان قدس در ۶ تا ۷ روز گذشته با دنیا قطع شده است. هیچ راهی برای ورود و خروج وجود ندارد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر