تاجیکستان به زلزله‌زدگان هرات کمک‌های بشردوستانه ارسال کرد

تاجیکستان برای خانواده‌های زلزله‌زده در هرات افغانستان کمک‌های بشردوستانه ارسال کرد.

تاجیکستان به زلزله‌زدگان هرات کمک‌های بشردوستانه ارسال کرد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت تاجیکستان به دستور امامعلی رحمان، رئیس جمهور این کشور برای خانواده‌ های زلزله‌ زده در هرات افغانستان کمک‌ های بشردوستانه ارسال کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، کاروانی متشکل از ۱۳۰ کامیون حامل ۳۲۵۰ تن کمک‌ های بشردوستانه امروز چهاشنبه- ۱۸ اکتبر- به سمت افغانستان حرکت کردند.

بر این اساس، کمک‌ های بشردوستانه شامل لباس و کفش زمستانی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، چادر، پتو، ملافه، آب آشامیدنی، ۲۰ تن جو پوست کنده، ۲۰۰ تن آرد گندم، ۵۰ تن شکر، ۲۰۰۰ لیتر روغن نباتی، ۲۰ تن برنج و ۲۰ تن نخود و سایر اقلام ضروری هستند.

گفتنی است که زلزله ۶.۳ و ۶.۵ ریشتری در ۷ اکتبر و زلزله دیگری به بزرگی ۶.۳ ریشتر در ۱۱ اکتبر شهر زنده‌ جان در ولایت هرات واقع در غرب افغانستان را لرزاند. در روز ۱۵ اکتبر نیز دو زلزله قوی به قدرت ۶.۳ و ۵.۴ ریشتر بار دیگر این ولایت را تکان داد.

هنوز آمار دقیق قربانیان این زمین لرزه‌ های مرگبار منتشر نشده است، اما بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مقامات دولت موقت طالبان، دست‌ کم ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌ اند. همچنین تصاویر منتشر شده نشان می‌ دهد که در این زمین لرزه‌ ها نزدیک به ۲۰۰۰ خانه در ۲۰ روستا به طور کامل تخریب شده‌ اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر