رهبر شیعیان نیجریه: ایران تنها ابرقدرت دنیا خواهدبود

رهبر شیعیان نیجریه گفت: ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است، از این رو جمهوری اسلامی ایران تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود.

رهبر شیعیان نیجریه: ایران تنها ابرقدرت دنیا خواهدبود

به گزارش مملکت آنلاین، شیخ ابراهیم زکزاکی شنبه شب در آیین دریافت دکتری افتخاری از دانشگاه تهران به سوابق ۵۰ سال علمی و مبارزاتی خود در گذشته اشاره کرد و افزود: در واقع به شناخته شدن و شهرت علاقه ای نداشتم.
وی خاطرنشان کرد: سال ۱۹۷۶ بود که با ورود به دانشکده علوم اجتماعی بزرگترین دانشگاه کشورم با ۲۵ هزار دانشجو در نیجریه نظرم تغییر کرد و علاقه مند شدم به عنوان یک مدرس دانشگاه به کارم ادامه دهم و سال ۱۹۷۹ هنگامی که امام‌خمینی(ره) از پاریس به ایران بازگشتند مجددا تغییر مسیر دادم.
شیخ زکزاکی افزود: در آن زمان دسترسی ها به منابع موثق خبری با محدودیت مواجه بود و به چند مجله محدود می شد اما با این حال تصاویر انقلاب را مشاهده می ‌کردیم و در سال آخر تحصیل تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتم، حتی کمونیست ها هم تحت تاثیر انقلاب ایران قرار گرفته بودند.
وی ادامه داد: این افتخار را داشتم که در سال ۱۹۸۰ در اولین سالگرد انقلاب اسلامی به ایران سفر کنم و هنگامی که به کشورم بازگشتم اشتیاق دانشجویان و مردم نیجریه که تحت تاثیر افکار امام خمینی(ره) بودند برای شنیدن وضعیت ایران بسیار زیاد بود.
شیخ زکزاکی افزود: یکسال بعد به دلیل فعالیت های مبارزاتی توسط دولت مستقر بازداشت و پس از 6 ماه آزاد شدم و مجددا برای مقطع طولانی زندانی شدم.

وی همچنین گفت: امام خمینی(ره) در واقع تحت تاثیر افکار آموزه های اهل بیت (ع) بودند و ایشان علاوه براین بر کلیت اسلام مسلط بودند و بسیاری فرصت یافتند این حقیقت را با چشمان خود مشاهده کنند.
رهبر شیعیان نیجریه افزود: ایران در حال حاضر به عنوان قدرت و یک الگوی جهانی مطرح است.
شیخ زکزاکی با بیان اینکه اکنون آمریکا و جمهوری اسلامی دو ابر قدرت دنیا هستند، تاکید کرد: ابرقدرتی آمریکا رو به افول و ابرقدرتی ایران رو به اوج است از این رو جمهوری اسلامی تنها ابرقدرت دنیا در آینده نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر