یک متهم درخصوص آتش زدن کنسولگری ایران در پاریس دستگیر شد

یک روزنامه فرانسوی از دستگیری یک شخص را رابطه آتش‌سوزی روز شنبه در بیرون کنسولگری ایران در فرانسه خبر داد.

یک متهم درخصوص آتش زدن کنسولگری ایران در پاریس دستگیر شد

به گزارش مملکت آنلاین، روزنامه له فیگارو در خبری نوشت که مظنون متولد سال ۱۹۶۳ در ایران است. این شخص دستگیر شده و قرار است در روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شود.

له فیگارو به نقل از منابع پلیس نوشت که آتش‌سوزی حدود ساعت ۷ صبح روز شنبه در نزدیکی درِ کنسولگری ایران در فرانسه رخ داده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این‌باره گفت: ما به طور قاطع این اقدام را محکوم می‌کنیم. اقداماتی فوری برای خاموش کردن آتش در نزدیک سفارت ایران اتخاذ شد. تحقیقاتی در این زمینه درحال انجام گرفتن است و اقدامات حقوقی در این‌باره انجام خواهد گرفت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره تعرض به سفارت ایران در پاریس گفت: این اقدام را شدیدا محکوم می‌کنیم. این تعرض به بخش بیرونی درِ بخش کنسولی سفارت ایران صورت گرفته است. تعرض به بخش کنسولی یعنی تلاش برای اخلال در روند بخش کنسولی سفارت و تضییع حقوق شهروندانی است که برای دریافت خدمات کنسولی به طور روزانه به سفارت مراجعه می‌کنند.

وی افرود: ما مراتب اعتراض شدید خود را هم در تهران و هم در پاریس، طی یادداشت رسمی و طی دیدارهای انجام شده به مقامات دولت فرانسه ابلاغ کردیم. سفیر فرانسه در تهران در گفت‌وگوی انجام شده با مدیرکل اروپای وزارت خارجه گفت این اقدام را شدیدا محکوم می‌کنیم و این موضوع توسط مقامات و جهات ذیربط دولت فرانسه در حال پیگیری است که هم هویت این افراد روشن شود و هم این افراد تحت تعقیب قرار بگیرند. موضوع از سوی ما و دولت فرانسه در دست پیگیری است. دولت فرانسه بر اساس کنوانسیون وین متعهد به تامین امنیت و پیگیری متعرضان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر