چهار مخفیگاه داعش در عراق کشف شد

دستگاه ضد تروریسم عراق امروز (سه‌شنبه) چهار مخفیگاه داعش را در منطقه‌ای که یک سرباز فرانسوی در آن کشته شده است، کشف کرد.

چهار مخفیگاه داعش در عراق کشف شد

به گزارش مملکت آنلاین، نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم عراق محل کشته شدن سرباز فرانسوی و حمله تروریست‌های داعش به نیروهای فرانسوی را مورد تفتیش قرار داد و چهار مخفیگاه را بدون یافتن هیچ یک از اعضای داعش یافتند.

در همین رابطه، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی عراق نوشت که نیروهای عراقی دوشنبه شب به همراه نیروهای ویژه فرانسه به پایگاه‌های داعش رفته و در یک عملیات هوایی، منطقه العیث واقع در شرق استان صلاح الدین را هدف حمله قرار دادند.

منبع مذکور گفت: نیروهای عراقی و فرانسوی در یک عملیات هلی‌برن وارد منطقه شده و هدف تیراندازی تروریست‌های داعش قرار گرفتند.

وی تأکید کرد که در این درگیری، شش نفر از نیروهای عراقی و چهار نفر از نیروهای فرانسوی زخمی و راهی بیمارستان شدند.

دفتر «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که روز گذشته یکی از اعضای یگان کماندویی ویژه فرانسوی در عراق حین انجام عملیات ضدتروریستی کشته شد.

کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد: "نیکولا مازیه" چترباز نیروی هوایی فرانسه حین انجام ماموریت خود، از ارتفاع سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

حدود ۶۰۰ نیروی فرانسوی در چارچوب عملیات «شمال» (Chammal) که عملیات نظامی فرانسه در عراق و سوریه علیه گروه داعش است، در منطقه مستقر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر