ارتش عراق، ۱۷ تروریست داعشی را کشت

ارتش عراق چهارشنبه شب از کشته شدن ۱۷ تروریست از جمله ۳ سرکرده داعش در استان الانبار در غرب این کشور خبر داده است.

ارتش عراق، ۱۷ تروریست داعشی را کشت

به گزارش مملکت آنلاین، یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق که در یک همایش سالانه در اربیل سخن می گفت، اظهار کرد: تقریبا روزانه عملیات ویژه و پیش‌دستانه داریم که آخرین آن عملیاتی بود که در منطقه "عکاشات" در شرق شهرستان "الرطبه" در الانبار توسط دستگاه مبارزه با تروریسم انجام گرفت و در جریان آن ۱۷ تروریست کشته شدند که ۳ نفر از آنها از سرکرده های گروه تروریستی داعش هستند.

ژنرال رسول افزود: داعش در تنگناست و توان آن به صورت گسترده پس از حملاتی که دریافت کرده به شدت کاهش یافته است.

وی افزود که عناصر تروریستی در مناطق حد فاصل نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای امنیتی عراق حضور دارند و از این مناطق برای انجام عملیات تروریستی سوء استفاده می‌کنند.

ژنرال رسول گفت: همکاری دو تیپ مشترک نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق در آن مناطق برای ضربه زدن به باندهای تروریستی موفقیت زیادی ایجاد کرده و مانع از آن شده که تروریست‌ها فرصت داشته باشند از این مناطق استفاده کنند و این مناطق را به محلی برای عملیات تروریستی علیه یگان‌های پیشمرگه کرد یا نیروهای دولت فدرال مبدل کنند.

این مقام نظامی عراقی اظهار کرد: تمرکز ارتش بر تأمین امنیت مرز عراق و سوریه است که اکنون البته مستحکم است و نیروهای مرزبانی عراق در این مناطق حضور دارند.

رسول افزود: امن بودن مرز عراق و سوریه درحالی است که مناطق شمال شرق این کشور همچنان در کنترل گروهک‌های تروریستی است.

وی گفت: یگان‌های ارتش عراق در پشت سر نیروهای مرزبانی حضور دارند و بر این مناطق تمرکز دارند و ما از یاد نبردیم که زندان "الحسکه تنها ۱۰ کیلومتر با مرز عراق فاصله دارد، زندانی که هزاران تروریست را در خود جای داده است و خود تهدیدی برای ما به شمار می رود، به همین دلیل است که این مناطق و تمام تحرکات باندهای تروریستی داعش را زیر نظر داریم.

انتهای پیام/

منبع: شبکه "روداو" عراق

ارسال نظر