۴۰ هزار نیروی عراقی، امنیت زائران اربعین را برقرار خواهندکرد

وزیر کشور عراق با اشاره به مشارکت ۴۰ هزار نیروی امنیتی برای تامین امنیت زائران اربعین تاکید کرد که روزانه ۵۰ هزار زائر ایرانی از مرز المنذریه (خسروی) وارد خاک عراق خواهند شد.

۴۰ هزار نیروی عراقی، امنیت زائران اربعین را برقرار خواهندکرد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در اظهاراتی گفت که برنامه زیارت اربعین حسینی از اوایل هفته جاری اجرایی می‌شود و ۴۰ هزار نیروی امنیتی عراقی از ارتش، پلیس و الحشدالشعبی برای تامین امنیت زائران مشارکت خواهند داشت.

وی تاکید کرد که استان دیالی از جمله استان‌هایی است که زائران از آن به سمت کربلا حرکت می کنند و اهمیت این استان به خاطر وجود گذرگاه مرزی المنذریه (خسروی) با جمهوری اسلامی ایران است.

الشمری خاطرنشان کرد که زائران زیادی از ایران از طریق این مرز وارد خاک عراق می‌شوند که تعداد آن‌ها به روزانه ۵۰‌ هزار زائر می‌رسد.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق روز گذشته (چهارشنبه) به‌منظور بررسی اقدامات انجام شده در راستای تامین امنیت راهپیمایی اربعین به استان دیالی سفر کرد.

الشمری در جریان این سفر نشستی با فرماندهان امنیتی عراقی با حضور استاندار دیالی، فرمانده نیروی زمینی، رئیس پلیس دیالی و برخی افسران امنیتی دیگر برگزار کرد.

در این دیدار آخرین اقدامات و آمادگی‌ها برای برگزاری موفقیت‌آمیز راهپیمایی اربعین حسینی و تامین امنیت راه‌ها برای زائران حسینی بررسی شد.

اخیرا احمد وحیدی، وزیر کشور ایران در گذرگاه مرزی خسروی با عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص تامین امنیت مرزهای دو کشور و آمادگی برای عبور زائران ایرانی به خاک عراق در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تبادل نظر کردند.

شیرکو احمد الجاف، مدیر گذرگاه خسروی در گفت‌وگو با شفق نیوز اعلام کرد که نشست سطح بالایی در این گذرگاه با حضور وحیدی و الشمری، وزرای کشور ایران و عراق و مثنی التمیمی، استاندار دیالی و همچنین استاندار کرمانشاه برگزار شد.

وی گفت که این نشست در چارچوب توافق درخصوص روند ورود زائران ایرانی به خاک عراق در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی است.

الجاف تاکید کرد که در این نشست علاوه بر تاکید بر لزوم تامین امنیت زائران در مرزها، دو طرف بر مساله ورود ۲۴ ساعته زائران از گذرگاه مرزی المنذریه(خسروی) توافق کردند زیرا تا قبل از این فعالیت این گذرگاه ۱۲ ساعته بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر