۲۰۷ میلیارد یورو دارایی روسیه در اروپا مسدود شده است

دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا فاش کرد که اتحادیه اروپا دارایی‌ها و ذخایر متعلق به دولت روسیه را به ارزش ۲۰۷ میلیارد یورو (۲۲۶ میلیارد دلار) از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین مسدود کرده است.

۲۰۷ میلیارد یورو دارایی روسیه در اروپا مسدود شده است

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از بیزنس، ریندرز گفت: «کمیسیون اروپا در حال بررسی امکان استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی‌های روسیه به مبلغ ۲۰۷ میلیارد یورو (دارایی مسدود شده در اتحادیه اروپا) ازجمله دارایی‌های بانک مرکزی فدراسیون روسیه برای تامین مالی بازسازی اوکراین است».

اتحادیه اروپا و متحدانش صدها میلیارد یورو از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به‌عنوان بخشی از سیاست تحریمی خود مسدود کرده‌اند که انتظار می‌رود حدود سه میلیارد یورو سود ایجاد کند.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از نیمی از این دارایی‌ها به صورت نقد و سپرده است، در حالی که مقدار قابل توجهی نیز در اوراق بهادار است.

بلومبرگ ماه گذشته گزارش کرد که رهبران اتحادیه اروپا برنامه‌هایی را برای اعمال مالیات بر سود باد آورده حاصل بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو (۲۱۷ میلیارد دلار) از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای کمک به بازسازی اوکراین در نظر گرفته‌اند.

این رسانه ادعا کرد، در حالی که ظاهرا این گزینه کمترین مشکل را دارد، برخی همچنان نگرانی‌هایی را در مورد قانونی بودن آن مطرح کرده بودند.

مسکو بارها هرگونه توقیف دارایی‌های خود توسط دولت‌های غربی را دزدی و بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی توصیف کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر