تحریم‌های آمریکا علیه طرفین درگیر در سودان

آمریکا اعلام کرد که علیه طرف‌های جنگ سودان و افراد و شرکت‌هایی که به خشونت در این کشور دامن می‌زنند، تحریم‌هایی وضع کرده است.

تحریم‌های آمریکا علیه طرفین درگیر در سودان

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، وزرات خارجه آمریکا گفت که برخی افراد در سودان از جمله مقام‌های «نیروهای مسلح سودان» و «نیروهای واکنش سریع» و مسئولان رژیم عمرالبشیر رئیس جمهوری سابق سودان که «مسئول یا همدست در تضعیف انتقال دموکراتیک» در این کشور هستند با ممنوعیت صدور روادید مواجه هستند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اخیرا در فرمانی اجرایی دستور داد تا مقام‌های ایالات متحده اقدامات گسترده‌ای در قبال خشونت‌های سودان انجام بدهند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: هدف این اقدامات پاسخگو کردن کسانی است که صلح، امنیت و ثبات سودان را تضعیف می‌کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار شرکت نیز در رابطه با خشونت‌های سودان تحریم کرده است.

این وزارتخانه گفت: ما از طریق این تحریم‌ها جریان انتقال پول به نیروهای واکنش سریع و نیروهای مسلح سودان را قطع کرده و آنها را از تامین مالی سربازان، تسلیح و تامین تجهیزات محروم می‌کنیم.

جانت یلن وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد: ایالات متحده در کنار شهروندان و علیه کسانی که به خشونت صد مردم سودان دامن می‌زنند، می‌ایستد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس اعلام شده است، اما طرفین بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

جنگ در سراسر سودان بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته است. سازمان ملل اعلام کرد که بیش از یک میلیون نفر در داخل سودان آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار نفر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر