افزایش سقف بدهی‌های دولت آمریکا تصویب شد

طرح افزایش سقف بدهی‌های دولت آمریکا در نهایت در مجلس نمایندگان تصویب و راهی مرحله بعد، مجلس سنا شد.

افزایش سقف بدهی‌های دولت آمریکا تصویب شد

به گزارش مملکت آنلاین، تارنمای رسانه خبری آمریکایی «هیل» نوشت: این لایحه با کسب ۳۱۴ رای موافق در برابر ۱۱۷ رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسید.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی روزهای اخیر هشدار داده بود که دولت آمریکا تا پنجم ژوئن برابر با ۱۵ خرداد ماه فرصت دارد تا بدهی‌های را پرداخت کند. در صورت افزایش نیافتن سقف بدهی دولت فدرال آمریکا تا این تاریخ، دولت دچار مشکل خواهد شد.

افزایش سقف بدهی به مدت ۲ سال

تارنمای مجله خبری آمریکایی نیوزویک اخیرا در این باره گزارش داده بود: مک کارتی و بایدن در مجموع با توافقی موافقت کردند که سقف بدهی آمریکا را برای ۲ سال افزایش دهند و هزینه‌های فدرال را محدود می‌کند.

بایدن پیشتر حصول توافق اولیه بار مک کارتی را یک «سازش» خواند و مک کارتی نیز در حساب توییتر خود نوشت که مردم آمریکا ارزش چنین توافقی را دارند؛ این در حالی بود که تا پیش از این مک کارتی بدون کاهش قابل توجه در هزینه ها، با طرح افزایش سقف بدهی های دولت آمریکا مخالفت کرده بود.

بر اساس این توافق که طرح آن هزینه‌های غیردفاعی چند سال آینده تا حد زیادی ثابت باقی خواهد ماند و تا سال ۲۰۲۴ افزایشی در این زمینه وجود نخواهد داشت و در سال ۲۰۲۵ تنها یک درصد افزایش می‌یابد.

رالف نورمن نماینده جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی تا پیش از تصویب این لایحه در حساب تویتیر خود در انتقاد از این توافق که آنرا یک توافق «جنون آمیز» توصیف کرده بود، نوشت: افزایش چهار تریلیون دلاری سقف بدهی ها که در واقع هیچ چیزی (از هزینه) را کاهش نمی دهد. ما به آنچه که موجب ورشکستگی کشور (آمریکا) می شود رای نمی دهیم.

کن باک (Ken Buck) نماینده جمهوریخواه ایالت کلورادو نیز با انتقاد از توافق مک کارتی با کاخ سفید که در نهایت این توافق به صورت لایحه ای در مجلس نمایندگان مصوب شد، گفته بود: نهایت این خواهد بود که آمریکا در ژانویه ۲۰۲۵ میلادی تا ۳۵ تریلیون دلار زیر قرض خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر