کره شمالی برای مذاکره با ژاپن شرط گذاشت

براساس گزارش رسانه دولتی کره شمالی، معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد، پیونگ‌یانگ تمایل دارد مذاکرتی با ژاپن در سطح مقامات عالی‌ رتبه برگزار کند اما تنها در صورتی که توکیو تغییر موضع خود را در مورد مسائل بلاتکلیف مانند ربودن شهروندان ژاپنی توسط کره شمالی نشان دهد.

کره شمالی برای مذاکره با ژاپن شرط گذاشت

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات پاک سانگ-گیل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شده، پس از آن مطرح شدند که فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن اخیرا تمایل خود را برای برگزاری مذاکرات با پیونگ‌یانگ در سطح مقامات عالی رتبه برای برنامه‌ریزی دیداری با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ابراز کرد.

پاک سانگ گیل گفت: اگر توکیو اسیر گذشته نباشد و دنبال راهی برای بهبود روابط دوجانبه باشد، هیچ دلیلی برای کره شمالی و ژاپن وجود ندارد که با یکدیگر دیدار نداشته باشند.

وی افزود: ژاپن "برای حل و فصل مساله آدم‌ربایی اصرار دارد"؛ موضوعی که به ادعای وی حل شده است.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تاکید کرد: کیشیدا از زمانی که زمام امور ژاپن را در دست گرفته دائما تمایل خود را برای یک "نشست بدون پیش شرط" ابراز کرده اما "ما واقعا نمی‌دانیم هدف او از این نشست چیست".

وی گفت، ژاپن باید تمایل خود را برای حل مسائل از طریق اقدامات ملموس و نه فقط حرف نشان دهد.

به دنبال این گزارش خبرگزاری کره شمالی،‌ کیشیدا بار دیگر به خبرنگاران تمایلش را برای مشارکت با کره شمالی ابراز کرد و گفت، شخصا با عزم راسخ مستقیما به مسئله آدم ربایی رسیدگی کرده و پیشرفت ویژه‌ای در این زمینه داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر