صدور حکم جلب آلمان برای رئیس بانک مرکزی لبنان

دادستان کل آلمان صدور حکم جلب «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی لبنان را به دستگاه قضایی این کشور ابلاغ کرد.

صدور حکم جلب آلمان برای رئیس بانک مرکزی لبنان

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از شبکه الجدید لبنان، دادستان کل آلمان با دستگاه قضایی لبنان تماس گرفت و آن را به صورت شفاهی در جریان صدور حکم جلب ریاض سلامه (رئیس بانک مرکزی لبنان) قرار دارد.

در 16 مه (ماه جاری میلادی)، قاضی فرانسوی مسئول تحقیق درباره پول و اموال سلامه در اروپا، حکم بازداشت بین‌المللی را علیه او صادر کرد.

قضات فرانسوی طی سفر اخیرشان به لبنان از همتایان لبنانی خود خواستند که به ریاض سلامه اطلاع بدهند که باید ۱۶ می در مقابل دستگاه قضایی فرانسه در راستای تحقیقات اروپا درباره پولشویی و اختلاس حضور یابد.

در تاریخ نوزدهم ماه جاری میلادی، «بسام مولوی» وزیر کشور و شهرداری‌ها در دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که «لبنان حکم جلب را از سازمان پلیس بین‌المللی (اینترپل) علیه سلامه دریافت کرده است».

 بسام مولوی تأکید کرد که دولت پیشبرد امور لبنان پس از صدور این حکم، سرنوشت سلامه را با جدیت بررسی می‌کند.

حکم بازداشت بین‌المللی ریاض سلامه، در چارچوب تحقیقات به اتهام پولشوئی و اختلاس اموال عمومی صادر شده است.

پیش از این، دادستانی کل لبنان اعلام کرده بود که نسخه‌ای از حکم جلب ریاض سلامه را از سوی اینترپل دریافت کرده است و غسان عویدات، دادستان کل بخش تجدیدنظر طی روزهای آینده از ریاض سلامه بازجویی خواهد کرد.

ریاض سلامه از اوت ۱۹۹۳ سمت رئیس بانک مرکزی لبنان را برعهده دارد و دوره او در مه ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد.

رئیس بانک مرکزی لبنان با تحقیقاتی در لبنان و 5 کشور اروپایی در ارتباط با پرونده‌های پولشویی و اختلاس اموال عمومی روبروست.

انتهای پیام/

ارسال نظر