آلمان، دو روزنامه نگار بازداشت شده ترکیه‌ای را آزاد کرد

آلمان دو خبرنگار روزنامه صباح ترکیه را که دستگیری آنها توسط پلیس در فرانکفورت منجر به درگیری دیپلماتیک بین آنکارا و برلین شده بود را آزاد کرد.

آلمان، دو روزنامه نگار بازداشت شده ترکیه‌ای را آزاد کرد

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از تارنمای خبری تی‌آرتی، اسماعیل ارل و جمیل آلبای خبرنگاران ارشد روزنامه صباح ترکیه در ساعات اولیه روز چهارشنبه پس از یورش ده‌ها پرسنل پلیس به خانه‌های آنها در فرانکفورت دستگیر شدند و تلفن، لپ تاپ و وسایل ذخیره‌سازی الکترونیکی آنها نیز توسط پلیس کشف و ضبط شد.

فاتح زینگل وکیل مدافع روزنامه صباح، گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، این دو خبرنگار با شکایت پیروان گروه تروریستی فتو (گولن) دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: مقامات آلمانی می‌توانستند خبرنگاران را دعوت کنند و سؤالات آنها را در مورد این شکایت مطرح کنند اما به جای این کار، آنها را دستگیر کردند و تلفن همراه و لپ‌تاپ‌هایشان را ضبط کردند.

زینگل تاکید کرد: ارل و آلبای خبرنگاران حرفه‌ای هستند و دستگیری آنها صرفاً به خاطر کار روزنامه‌نگاری خود کاملا غیرقابل قبول است.

این بازداشت‌ها اعتراض انجمن‌های روزنامه‌نگار محلی را برانگیخت و وزارت خارجه ترکیه یورگن شولتز سفیر آلمان در آنکارا را احضار کرد و خواستار آزادی فوری خبرنگاران شد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازداشت روز چهارشنبه نمایندگان دفتر فرانکفورت روزنامه صباح توسط پلیس آلمان بدون توجیه، اقدامی در جهت آزار و اذیت و ارعاب علیه مطبوعات ترکیه است. ما این اقدام شنیع را به شدت محکوم می‌کنیم.

ارل نماینده آلمانی روزنامه صباح و آلبای سردبیر روزنامه صباح اروپا است. آنها هر دو ساکن شهر فرانکفورت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر