تعطیلی موقت بزرگترین هرم اهرام مصر

هرم بزرگ جیزه یا هرم خوفو که بزرگ‌ترین هرم از مجموعه اهرام سه‌گانه مصر است، موقتاً تعطیل شده و شهروندان و گردشگرانی که از خارج از کشور می‌آیند امکان بازدید از آن را نخواهند داشت.

تعطیلی موقت بزرگترین هرم اهرام مصر

به گزارش مملکت آنلاین، مسئولین اهرام جیزه برای بهبود خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان، همزمان با افتتاح موزه بزرگ مصر طرح توسعه اهرام را آغاز کرده‌اند تا آن را به مهم‌ترین منطقه گردشگری باستان‌شناسی در جهان تبدیل کنند.

نوین العارف، مشاور رسانه‌ای وزارت گردشگری و آثار باستانی، گفت درهای هرم خوفو از داخل بسته شده است تا کارهای تعمیر و نگهداری دوره‌ای و مرمت، در چارچوب برنامه این وزارتخانه برای حفظ آثار باستانی مصر انجام شود. 

به گفته او این کارها به صورت چرخشی بین اهرام انجام می‌شود تا به بازدیدکنندگان امکان بازدید از مکان‌های مشابه دیگر داده شود. 

العارف افزود که این سیستم در کارهای تعمیر و نگهداری دوره‌ای در تمام محوطه‌های باستان شناسی مانند مقبره دره پادشاهان در اقصر دنبال می‌شود و در این دوره برخی از مقبره‌ها برای نگهداری و مرمت بسته شده و سایر مقبره ها برای بازدید باز می‌مانند.

العریف در گفت‌وگو با CNN عربی تأیید کرد که محوطه اهرام به جز داخل هرم خوفو برای بازدید گردشگران و شهروندان، لذت بردن از آثار منحصر به فرد موجود در آن و برگزاری تور در دسترس است. 

با این حال هرم خوفو از ماه ژوئن و به مدت یک ماه به منظور تعمیر و نگهداری بسته می شود.

بنا به گفته وزارت آثار باستانی، ساخت هرم خوفو در سال ۲۵۶۶ قبل از میلاد به پایان رسید و ساخت آن بین ۱۰ تا ۲۰ سال به طول انجامید. ارتفاع هرم ۱۴۶.۵ متر است و از داخل شامل سه اتاق تدفین است که یکی از آنها در پایین صخره پایین تراشیده شده است و دو اتاق در ارتفاع داخل خود ساختمان است که منحصر به هرم خوفو است.

انتهای پیام/

منبع: العین

ارسال نظر