احتمال تحریم چین توسط اتحادیه اروپا

روزنامه فایننشال تایمز از قصد اتحادیه اروپا برای تحریم شرکت‌های چینی که به "حمایت از ماشین جنگ روسیه از طریق فروش تجهیزات به این کشور" متهم شده‌اند، خبر داد؛ تجهیزاتی که می‌توانند در ساخت تسلیحات استفاده شوند.

احتمال تحریم چین توسط اتحادیه اروپا

به گزارش مملکت آنلاین، روزنامه فایننشال تایمز که مدعی است نسخه‌ای از این فهرست تحریم‌ها را مشاهده کرده، اعلام کرد، هفت شرکت چینی در بسته جدید تحریم‌هایی که قرار است کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این هفته درباره آن‌ها مذاکره کنند، قرار گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است، این فهرست تحریم‌ها شامل دو شرکت چینی ۳HC Semiconductors و King-Pai Technology و پنج شرکت هنگ‌کنگی شامل Sinno Electronics، Sigma Technology، Asia Pacific Links، Tordan Industry و Alpha Trading Investments است.

این در حالی است که کمیسیون اروپا هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

برخی از این شرکت‌ها همچون King-Pai Technology در حال حاضر توسط آمریکا تحریم شده‌اند. آمریکا مدعی است که این شرکت یک تامین‌کننده مستقر در چین برای چندین شرکت در مجتمع صنعتی-نظامی روسیه است.

از زمانی که روسیه در فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی به اوکراین حمله کرد، اتحادیه اروپا ۱۰ بسته تحریمی علیه افراد و شرکت‌های روسی تصویب کرده که منجر به ایجاد مشکلات اقتصادی شده است.

انتهای پیام/

منبع: رویترز

ارسال نظر