درگیری‌ها در سودان به داخل کاخ ریاست جمهوری کشید

به دنبال تداوم درگیری‌های خشونت آمیز در سودان، منابع رسانه‌ای عصر امروز (چهارشنبه) از کشیده شدن این درگیری‌ها به داخل کاخ ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

درگیری‌ها در سودان به داخل کاخ ریاست جمهوری کشید

به گزارش مملکت آنلاین، شبکه خبری المیادین در این باره اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان برای نخستین بار به داخل کاخ ریاست جمهوری این کشور در خارطوم کشیده شده است.

خبرنگار شبکه الجزیره در سودان نیز بعد از ظهر امروز اعلام کرده بود که دور جدیدی از درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در مرکز خارطوم و اطراف کاخ «الجمهوری» شکل گرفته است.

الجزیره همچنین از شنیده شدن صدای چند انفجار مهیب در مرکز خارطوم خبر داد.

در همین راستا، نیروهای پشتیبانی سریع نیز اعلام کرد: حمله نیروهای ذخیره مرکزی پلیس به مواضع خود در مرکز خارطوم را دفع کردیم.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش داد که دود شدیدی در اطراف ایستگاه حمل و نقل «جکسون» در مرکز خارطوم در آسمان مشاهده می‌شود.

صبح امروز نیز منابع خبری اعلام کردند: انفجار شدیدی مرکز شهر خارطوم را لرزاند و به دنبال آن، ستون هایی از دود در اطراف کاخ ریاست جمهوری به هوا برخاست.

این انفجار و درگیری‌ها درحالی صورت می‌گیرد که «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان و «محمد حمدان دقلو» (معروف به حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع برای یک آتش بس از فردا ۴ ماه مه، به مدت یک هفته توافق کرده‌اند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان بین دوطرف بر سر قدرت از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر