۲۵۰۰ کشته و زخمی در جنگ داخلی سودان

اتحادیه پزشکان سودان امروز از افزایش تعداد تلفات درگیری‌ها در این کشور به ۴۳۶ کشته و ۲۱۷۵ هزار زخمی خبر داد.

۲۵۰۰ کشته و زخمی در جنگ داخلی سودان

به گزارش مملکت آنلاین، اتحادیه پزشکان سودان امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: شمار کشته شدگان غیرنظامی از زمان آغاز درگیری های مسلحانه در سودان به ۴۳۶ نفر رسیده است.

در بیانیه صادره از سوی اتحادیه پزشکان سودان در این ارتباط آمده است: شمار مجروحین درگیری های اخیر هم تا کنون به ۲ هزار و ۱۷۵ تَن افزایش یافته است.

وزارت بهداشت سودان نیز پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: شمار کشته شدگان در جریان درگیری‌های سودان به ۵۲۸ نفر رسیده است. شمار مجروحین درگیری‌های اخیر هم تا کنون به ۴ هزار و ۵۹۹ تَن افزایش یافته است.

گفتنی است که بامداد ۱۵ آوریل جاری در خارطوم، پایتخت سودان و شهرهای مختلف این کشور بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع درگیری‌های مسلحانه آغاز شد و به مناطق دیگر گسترش یافت که در پی آن، تخلیه شهروندان کشورهای خارجی از سودان شروع شد.

هارون محمود مدیخیر مشاور فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان پیشتر گفته بود: ما به آتش بس پایبندیم و این درگیری باید تمام شود. ما به توافق چارچوب و تحویل قدرت به غیرنظامیان پایبندیم. ما مایل به این جنگ نبودیم اما فرمانده نیروهای مسلح ما را مجبور کرد. جریانات افراطی وارد فاز درگیری در کشور شده‌اند.

هارون محمود مدیخیر گفت: این جنگ تمام نخواهد شد مگر با تسلیم شدن البرهان. عبدالفتاح البرهان در حالی که هم اکنون در مخفیگاه است چگونه می‌خواهد سودان را به پیش ببرد. نیروهای پشتیبانی سریع بر نود درصد از مراکز دولتی و حاکمیتی مسلط هستند در حالی که ارتش بر شبکه‌های اجتماعی مسلط است. امکان تمدید آتش بس وجود دارد و ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

ارسال نظر