پیدا کردن کلاهبرداران اینترنتی با یک اشتباه

پلیس هند به طرز عجیبی توانست با رهگیری سفارش‌های صبحانه یک رستوران، مخفی‌گاه یک گروه از کلاهبرداران را که به صورت اینترنتی از مشتریان یک بانک استرالیایی سرقت می‌کردند شناسایی کند.

پیدا کردن کلاهبرداران اینترنتی با یک اشتباه

به گزارش مملکت آنلاین، این مرکز تماس مستقر در بمبئی ماه گذشته از مشتریان بانک استرالیایی کلاهبرداری کرده بود.

این مرکز ده‌ها اپراتور را در خود جای داده است که از ترس دستگیری، اجازه خروج از محل در ساحل راجودی در خارج از بمبئی، پایتخت مالی هند را نداشتند.

راز کلاهبرداران چگونه فاش شد؟

پلیس گزارشی دریافت کرد که نشان می‌داد تعداد زیادی درخواست برای تحویل صبحانه به طور مکرر از یک رستوران مجاور، از ساعت چهار صبح هر روز، ثبت شده است.

افسر پلیس سهاس بافشی گفت: شهر ساحلی روزهای آخر هفته مملو از گردشگر است اما بقیه اوقات تقریبا خلوت است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، دریافت ۵۰ تا ۶۰ درخواست چای و صبحانه در ساعات اولیه صبح در چند روز متوالی، شک پلیس را برانگیخت و پلیس شروع به نظارت مخفیانه در محل کرد.

سرانجام پلیس یک شب در ساختمان یک طبقه که مجهز به ۶۰ ایستگاه کاری بود، عملیات جستجو را آغاز کرد.

این نیروها مالک و ۴۷ اپراتور در محل را دستگیر کرده و آنها را بر اساس قانون فناوری اطلاعات هند به جعل هویت و کلاهبرداری متهم کردند.

مقامات رایانه‌ها را به شکل جامع بررسی کردند و دریافتند که اپراتورهای جوان آموزش برقراری ارتباط با مشتریان بانکی در استرالیا را دیده‌اند.

به گفته بافشی، کلاهبرداران اطلاعات شخصی و اطلاعات حساس امنیتی از جمله رمز عبور را استخراج و برای مدیران خود ایمیل می‌کردند.

این پلیس افزود: ما در حال بررسی پیوندهای بین‌المللی این شبکه هستیم.

این مراکز تماس ساختگی در سرتاسر هند کار می کنند و قبل از پیکربندی مجدد به طور منظم برچیده می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: العین

ارسال نظر