روسیه یک خبرنگار را به جاسوسی متهم کرد

سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به (FSB) به طور رسمی ایوان گرشکویچ خبرنگار دستگیر شده وال استریت ژورنال را به جاسوسی در روسیه متهم کرد.

روسیه یک خبرنگار را به جاسوسی متهم کرد

به گزارش مملکت آنلاین، خبرگزاری‌های دولتی تاس و اینترفاکس گفتند که یک منبع مجری قانون به آنها اطلاع داده است که سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به (FSB) رسماً این روزنامه نگار آمریکایی را به جاسوسی در روسیه متهم کرده است.

این خبرگزاری‌ها گزارش دادند نامه ای به این خبرنگار ارائه شده که در آن شرح اتهامات توضیح شده است.

در سیستم حقوقی روسیه، طرح اتهامات و پاسخ متهم نشان دهنده شروع رسمی یک تحقیقات جنایی است که آغاز یک روند قضایی طولانی است.

تاس به نقل از منبع خود نوشت: «تحقیقات FSB، گرشکویچ را به جاسوسی در راستای منافع کشورش متهم کرد. وی قاطعانه تمام اتهامات را رد و اعلام کرد که در روسیه به فعالیت‌های روزنامه نگاری می‌پرداخت.»

بر اساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، تحت بازداشت قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال" در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد؛ در حالیکه می‌کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: واشنگتن تایمز

ارسال نظر