مازاد بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری کویت در یک ماه

کویت به درآمدهای بی سابقه ای در ماه مارس گذشته دست یافته که منجر به ثبت مازاد بالایی در بودجه این کشور شده است.

مازاد بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری کویت در یک ماه

به گزارش مملکت آنلاین، روزنامه الرأی کویت اعلام کرد که این کشور به درآمدهای بی سابقه ای در ماه مارس گذشته دست یافته که منجر به ثبت مازاد بالایی در بودجه پایانی سالانه در مقایسه با ماه های دیگر سال گذشته شده است.

این روزنامه به نقل از منابعی اعلام کرد که درآمد های کویت در ماه مارس از ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده و هزینه های این کشور نیز حدود ۷.۵ میلیارد دلار بوده که با این حساب مازاد بودجه کویت به حدود ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

این منابع افزودند که درآمدهای مالی دیگری نیز در بودجه کویت وجود دارد که مربوط به منابع غیر نفتی است.

این مازاد بودجه کویت در ماه مارس، پس از ۵ ماه کسری یا برابری درآمدهای این کشور با هزینه های عمومی آن است.

منابع مذکور تصریح کردند میانگین بیشترین مازادی که بودجه کویت در سال گذشته مالی ثبت کرده، بین ۶۵۰ تا ۹۸۰ میلیون دلار در گردش بوده، به عبارت دیگر مازاد بودجه ماه مارس ۳ برابر ماه های دیگر است.

این منابع مازاد بودجه کویت را ناشی از سیاست چرخشی الزام آور نقدینگی دانستند که دولت برای اجرای تسویه حساب های نهاد های دولتی دنبال کرد.

این منابع همچنین به موفقیت نهادهای دولتی کویت در سال های مالی گذشته در هدایت هزینه های این کشور اشاره کردند.

کاهش هزینه های دولت کویت یکی از مهم ترین اهداف این کشور از سال ها پیش است؛ چراکه این هزینه ها بیش از نیمی از بودجه سالانه کویت را دربرمی گیرد.

در ژانویه گذشته وزارت دارایی کویت از کسری ۲۲.۵ میلیارد دلاری در بودجه سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ خبر داد.

سال مالی کویت از ابتدای آوریل هر سال تا پایان مارس سال بعد است.

وزارت دارایی کویت همچنین اعلام کرد: برآوردها نشان می دهد مجموع درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال جدید مالی حدود ۶۴ میلیارد دلار و مجموع هزینه های قابل انتظار نیز حدود ۸۷ میلیارد دلار است.

طبق گزارش این وزارتخانه، درآمدهای ناشی از نفت خام و مشتقات آن حدود ۸۸ درصد از مجموع درآمدهای سال مالی پیش روی کویت را تشکیل می دهد و حدود ۵۶.۸ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

منبع: الخلیج آنلاین

ارسال نظر