آمریکا: ایران تمایلی برای آزادی زندانیان آمریکایی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایران هنوز هیچ تمایلی برای آزادی شهروندان آمریکایی نشان نداده است.

آمریکا: ایران تمایلی برای آزادی زندانیان آمریکایی ندارد

به گزارش مملکت آنلاین، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد که این کشور از گفتگو، دیپلماسی و هر چیزی که به کاهش تنش در خاورمیانه و جلوگیری از درگیری منجر شود، حمایت می‌کند.

به گزارش الجزیره، ند پرایس با اشاره به توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط خود افزود: "ما در دور‌های قبلی در عراق و عمان از گفتگو بین عربستان سعودی و ایران حمایت کردیم؛ جلوگیری از تنش به نفع ماست."

 او با این ادعا که نقش آمریکا در خاورمیانه کم نشده است، ادامه داد: "توافق اخیر ایران و عربستان در صورت اجرای کامل می‌تواند تنش‌ها را کاهش دهد. ما از همه تلاش‌ها برای کاهش تنش در خاورمیانه حمایت می‌کنیم. ما از عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل نیز حمایت می کنیم و این روند باید توسط هر دو طرف دنبال شود. "

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای نیز با این ادعا که ایران به برجام که تضمین کننده عدم دستیابی آن به سلاح هسته‌ای است، پایبند نبوده، گفت: "توافق هسته‌ای بر اساس اعتماد نبود، بلکه بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران بوده است".

ند پرایس در مورد اظهارات وزیر خارجه کشورمان در مورد حصول توافق اولیه برای تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن در ادامه ادعا‌های خود افزود: "این مسئله چیز جدیدی نیست. طرف ایرانی هنوز هیچ تمایلی برای آزادی شهروندان آمریکایی نشان نداده است، ولی ما برای آزادی شهروندانمان در تهران سخت تلاش می کنیم و شیوه خود را در این زمینه فاش نمی‌کنیم".

او در اظهاراتی مداخله جویانه سفر امروز "الکساندر لوکاشنکوف" رئیس جمهور بلاروس به ایران را همسو با تعمیق روابط تهران و مسکو توصیف کرد و گفت: "ما از نزدیک تحولات این سفر را دنبال می‌کنیم".

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در ارتباط با برخی گزارش‌ها در مورد انتقال تسلیحات آمریکایی مورد استفاده در اوکراین به یک کشور دیگر توسط روسیه، گفت: "ما نشانه‌های قابل اعتمادی ندیده ایم که کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین به طرف دیگری داده شده باشد".

انتهای پیام/

ارسال نظر