ادامه ارائه کمک‌های نظامی و انسانی به اوکراین؛ پیام بایدن و شولتس به روسیه و چین

رئیس‌جمهوری آمریکا و صدر اعظم آلمان در نشستی در واشنگتن در روز جمعه پیشرفت احراز شده در بهره مندی کی‌یف از کمک‌های نظامی، اقتصادی و انسانی را بررسی کردند.

ادامه ارائه کمک‌های نظامی و انسانی به اوکراین؛ پیام بایدن و شولتس به روسیه و چین

به گزارش مملکت آنلاین،جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در این نشست بر آمادگی خود برای ادامه حمایت‌شان از کی‌یف و اعمال تحریم‌ها بر روسیه تا زمانی که این امر ضروری باشد، تاکید کردند.

دولت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، رهبران دو کشور تلاش‌ جاری برای ارائه حمایت نظامی، انسانی، اقتصادی و سیاسی به مردم اوکراین را بررسی کردند.

طبق بیانیه دولت آمریکا، طرفین همچنین پیرامون مسایل بسیار دیگری که در دستور کار جهانی قرار دارد، تبادل نظر و بر ثبات در روابط دوجانبه بین دو آلمان و آمریکا تاکید کردند.

ادامه کمک‌ها به اوکراین در واقع پیامی از سوی بایدن و شولتس از کاخ سفید به روسیه و به طور غیرمستقیم به چین بود.

این دومین سفر صدراعظم آلمان به واشنگتن بعد از سفر اولش در هفتم فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

در آن زمان روسیه نیروهایش را در مرزهای اوکراین جمع کرده بود.

بایدن بار دیگر گفت: غربی‌ها به وعده‌های خود در قبال اوکراین عمل کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین خطاب به شولتس گفت: شما حمایت از کی‌یف را قوت بخشیدید. آن به دلیل موافقت آلمان با تحویل تانک‌ به اوکراین بود درحالیکه مدت‌ها در این باره تردید داشت.

بایدن در این نشست تصریح کرد: آمریکا و آلمان «با انسجام کامل» از طریق انتقال سلاح و مهمات نظامی به اوکراین عمل می‌کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما با هم برای ارائه کمک‌های نظامی قاطع به اوکراین کاملا منسجم عمل می‌کنیم.

او تاکید کرد: من در ذهنم سطح کامل کمک‌های نظامی به کی‌یف از سلاح‌های توپخانه تا تجهیزات زرهی، تانک‌ها و سیستم‌های دفاعی هوایی بود.

بایدن گفت: ما با هم کار می‌کنیم و آلمان به اوکراین در زمینه پاسخ‌گویی به نیازهای اساسی‌اش نظیر تامین مواد غذایی و وسایل گرمایشی در زمستان کمک می‌کند.

وی افزود: شولتس به فشارها بر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ادامه می‌دهد.

بایدن همچنین به موضوعاتی نظیر صرف نظر کردن برلین از منابع انرژی روسیه و طرح‌های افزایش حمایت نظامی پرداخت و گفت: شما تغییرات تاریخی در داخل کشور خود -افزایش هزینه‌کردهای نظامی- و تنوع بخشی منابع انرژی و دوری از انرژی روسیه را اعمال کردید و می‌دانم این مساله آسان نبود و برای شما بسیار دشوار بود.

بایدن تاکید کرد: باید از شما، جناب اولاف به خاطر رهبری قوی و مستمر تشکر کنم و این را صادقانه می‌گویم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: شما در ارائه کمک‌های نظامی قاطع به کی‌یف فعال بودید. دوست دارم بگویم علاوه بر کمک به ارتش، حمایت معنوی و روحیه‌ای که به اوکراینی‌ها داشتید، عمیق بود.

او گفت، آمریکا و آلمان به عنوان هم‌پیمانان در ائتلاف ناتو این ائتلاف را قوی‌تر می‌کنند و جایگاه آن را تقویت می‌بخشند.

بایدن اظهار کرد: روسیه در نتیجه عملیات نظامی ویژه در اوکراین با ائتلاف ضعیف و دچار اختلاف ناتو روبه‌رو نیست بلکه با «ائتلاف ناتو در اروپا» روبه‌رو شده است.

شولتس نیز گفت: ارسال پیام درباره اوکراین بسیار مهم است. تا زمانی که ضروری باشد به این حمایت ادامه خواهیم داد.

این دیدار مخالفت کرملین را که پیش از نشست نسبت به آن هشدار داده بود، برخواهد انگیخت. زیرا نسبت به ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید غرب به اوکراین هشدار داده و گفته بود، جنگ را طولانی خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین جمعه گفت، آمریکا به سیاست‌های هدفمند خود در ارسال محموله‌های بیشتر سلاح به اوکراین ادامه می‌دهد.

اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ کمک‌های نظامی و مالی عظیمی از کشورهای غربی در راس آنها آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی دریافت کرده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر