موز با طعم کوکائین / پلیس اکوادور محموله را کشف کرد

پلیس اکوادور از شکست عملیات قاچاق ۹ تُن کوکایین جاسازی شده میان یک محموله موز از یکی از بنادر این کشور به مقصد بلژیک خبر داد.

موز با طعم کوکائین / پلیس اکوادور محموله را کشف کرد

به گزارش مملکت آنلاین،  پلیس اکوادور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عملیات قاچاق ۹ تن کوکایین جاسازی شده میان یک محموله موز از بندر گوایاکیل اکوادور به مقصد بلژیک پیش از انجام آن، ناکام ماند.

پلیس اکوادور با اعلام این خبر تاکید کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۳ ، عملیات قاچاق چندین محموله کوکایین به کشورهای اروپایی را ناکام گذاشته است.

در این بیانیه اعلام شده است که از ابتدای سال جاری از قاچاق ۹۰ میلیون قرص کوکایین به کشورهای اروپایی جلوگیری شده که ارزشی بالغ بر ۳۳۰ میلیون دلار آمریکا داشته است.

گفتنی است اکوادور میان دو کشور کلمبیا و پرو در آمریکای لاتین قرار دارد که دو تولیدکننده اصلی کوکایین در جهان محسوب می شوند.

در سال ۲۰۲۲ محموله های کوکایین قاچاق بالغ بر ۲۰۰ تن در اکوادور کشف و ضبط شد که ۶۱ درصد از آن در بین محموله های موز جاسازی شده بود.

در سال ۲۰۲۱ اما رکورد میزان کشف کوکایین در اکوادور با ۲۱۰ تن به ثبت رسیده است. از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون نیز ۳۱ تن کوکایین از سوی پلیس اکوادور کشف شده است.

انتهای پیام/

منبع: روسیاالیوم

ارسال نظر