از ابتدای امسال، ۱۱ تن موادمخدر در استان بوشهر کشف شده است

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ تن و ۱۰۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط دستگاه‌های مسئول مبارزه کننده با این معضل در این استان کشف شده است.

از ابتدای امسال، ۱۱ تن موادمخدر در استان بوشهر کشف شده است

به گزارش مملکت آنلاین، عقیل خرم آبادی روز دوشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: در این مدت ۱۶ باند کلان قاچاق مواد مخدر در این استان متلاشی و یکهزار و ۸۵۱ نفر مرتبط با جرائم مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی بیان کرد: این کشفیات به ترتیب شامل تریاک، حشیش، شیشه، هروئین و گراس و سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی بوده است.

خرم آبادی اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد مواد مخدر مکشوفه در مسیر ترانزیت دریایی انجام شده و قبل از ورود به استان بوشهر در حوزه استحفاظی شهرستان‌های جنوبی در دریا و سواحل کشف شده است.

وی ادامه داد: بیشترین کشفیات مواد مخدر از سوی اداره کل اطلاعات و پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان بوشهر انجام گرفته است.

خرم آبادی اظها رکرد: یاریگران زندگی از جمله طرح‌های مهم و اثرگذار در حوزه فرهنگی و پیشگیری است که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و با همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی بویژه اداره کل آموزش و پرورش در دست اجرا است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۴۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در قالب ۸۵۲ مدرسه نسبت به ایجاد کانون یاریگران زندگی در استان بوشهر اقدام کرده اند.

خرم آبادی گفت: همه تلاش ما برای حفظ سلامتی جمعیت سالم استان بوشهر بویژه قشر نوجوان و جوانان هستند که بیشتر مورد نشانه سوداگران مرگ و دشمنان قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باید با روش‌های نوین و خلاقانه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه و بویژه جامعه هدف در استان بوشهر برنامه ریزی و عملیاتی شود.

اکبر پورات افزود: یکی از عوامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر ایجاد کارآفرینی و توانمندسازی معتادین ترک کرده است که زمینه اشتغال آنان فراهم خواهد ساخت که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرد معتاد مجرم نیست و دچار بیماری شده که نیازمند توجه و کمک‌رسانی است، افزود: فنی و حرفه ای و سایر دستگاه‌های مرتبط باید در راستای مهارت افزایی و کارآفرینی معتادان و معتادان متجاهر برنامه ریزی هدفمندی داشته باشد و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز با همکاری سازمان فنی و حرفه ای در راستای هدایت آنان برای اشتغال پایدار اقدام لازم انجام دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: تمامی دستگاه‌های عضو در شورای مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های مرتبط باید حمایت لازم و برنامه‌های تخصصی در حوزه خود در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اولویت وظایف کاری و فرهنگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر