قلیچداراوغلو: انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه احتمالا زودتر برگزار می‌شود

رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" ترکیه امروز (دوشنبه) گفت که احتمالا انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در ماه مه ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.

قلیچداراوغلو: انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه احتمالا زودتر برگزار می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه" ترکیه درخصوص تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای به Halk TV گفت: «شاید در ماه مه. این مسئله برای ما مهم نیست.»

اما این درحالیست که در ماه فوریه وزیر دادگستری ترکیه اظهار کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمان ترکیه تغییر نخواهد کرد بلکه در ژوئن ۲۰۲۳ طبق آن‌ چیزی که برنامه‌ریزی شده، برگزار خواهد شد.

با این حال، عبدالغدیر سلوی، ستون‌نویس روزنامه حریت ترکیه گفت که منابعش به او گفتند که انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در تاریخ ۱۴ مه ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد و احزاب اپوزیسیون از انتخاب این تاریخ حمایت می‌کنند.

در تاریخ ۹ ژوئن، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه عنوان داشت که برای انتخابات مجدد شرکت خواهد کرد و رقیب اصلی خود قلیچداراوغلو را به چالش کشید تا نامزدی خود را اعلام کند. در تاریخ ۵ سپتامبر، این رهبر اصلی اپوزیسیون گفت که آماده است تا خودش نامزد شود، اما این درحالیست که شرکای ائتلافی او هنوز بر سر یک نامزد مشترک به اتفاق‌نظر نرسیده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر