ترکیه، تعطیلی کنسولگری کشورهای اروپایی در کشورش را توطئه خواند

ترکیه اعلام کرد: تعطیلی کنسولگری‌ آلمان و دیگر کشورهای غربی توطئه‌ است.

ترکیه، تعطیلی کنسولگری کشورهای اروپایی در کشورش را توطئه خواند

به گزارش مملکت آنلاین، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه بسته شدن شماری از کنسولگری‌های کشورهای اروپایی در ترکیه را تلاشی برای "خرابکاری" قلمداد کرد و ‌آن را "توطئه‌ای برای آسیب رساندن به بهبود بخش گردشگری این کشور بعد از پاندمی کرونا دانست.

سویلو در یک سخنرانی غرب را متهم کرد که در آستانه آغاز یک "جنگ روانی جدید" است. به گفته او این کشورها روز جمعه گذشته در مورد خطر حملات احتمالی هشدار داده اند، "درست در روزی که ترکیه هدف خود را جذب ۶۰ میلیون گردشگر در سال تعیین کرده بود تا ۴۶ میلیارد دلار کسب کند." به باور او هدف از این "توطئه" تحت الشعاع قراردادن ثبات و صلح ترکیه است.

روز پنجشنبه سرکنسولگری آلمان در استانبول به دلایل امنیتی بسته شد. سایر نمایندگی‌های دیپلماتیک نیز از این اقدام پیروی کردند، از جمله سرکنسولگری سوئد در استانبول و سفارت این کشور در آنکارا، سفارت و کنسولگری سوئیس در استانبول و سرکنسولگری بریتانیا و فرانسه در استانبول.

سرکنسولگری آلمان در استانبول به طور موقت تعطیل شده است. دلیل آن ترس از واکنش‌های خشونت‌آمیز اسلام‌گرایان افراطی به دلیل فعالیت‌های ضد اسلام در برخی شهرهای اروپایی مانند سوزاندن قرآن در استکهلم است.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر