آرژانتین: می‌توانیم گاز اروپا را تامین کنیم

رئیس‌جمهوری آرژانتین اطمینان داد که با توجه به خطر کمبودهای انرژی که اروپا به دلیل درگیری بین روسیه و اوکراین با آن‌ها مواجه است، این کشور می‌تواند تامین‌کننده گاز در اروپا باشد.

آرژانتین: می‌توانیم گاز اروپا را تامین کنیم

به گزارش مملکت آنلاین، آلبرتو فرناندز رئیس‌جمهوری آرژانتین در مراسم افتتاحیه عملیات توسعه نیروگاه حرارتی Ensenada Barragán در بوئنوس آیرس گفت: ما می‌توانیم تامین کننده گاز در اروپا باشیم.

وی گفت: چند روز پیش با چارلز میشل (رئیس شورای اروپا) صحبت کردم و همه امکاناتی را که برای رساندن گاز به اروپا که امروز به دلیل جنگ بین روسیه و اوکراین به آن نیاز دارد و با کمبود آن مواجه است را توضیح دادم.

وی در این رابطه افزود که این وضعیت «میزان انرژی و قیمت انرژی را بیشتر با بحران مواجه کرده است».

آلبرتو فرناندز همچنین با ابراز خرسندی از وجود ذخایر طبیعی لیتیوم موجود بین برزیل و شیلی و آرژانتین گفت: ۶۶ درصد مجموع جهانی این ماده معدنی استراتژیک در این مثلث وجود دارد.

وی تاکید کرد: اگر ما لیتیوم را به باتری تبدیل کنیم و آن باتری‌ها را به کالاهایی تبدیل کنیم که جهان خواستار تولید آن است، فرصت بزرگی برای توسعه کشورمان خواهد بود.

رئیس جمهوری آرژانتین تصریح کرد توسعه نیروگاه حرارتی (Central Térmica Ensenada Barragán) با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری، امکان توسعه تولید انرژی با ظرفیت تامین ۱.۵ میلیون خانه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: اسپوتنیک‌موندو

ارسال نظر