ثبت کمترین زاد و ولد در فرانسه طی ۸۰ سال اخیر!

پایین‌ترین نرخ زاد و ولد در فرانسه در سال ۲۰۲۲ پس از جنگ جهانی دوم ثبت شد .

ثبت کمترین زاد و ولد در فرانسه طی ۸۰ سال اخیر!

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، شمار تولدها در این کشور در سال ۲۰۲۲،  هرگز تا این به‌اندازه از سال ۱۹۴۶ پایین نبوده است. در سال گذشته در حدود ۷۲۳ هزار نوزاد به دنیا آمده‌اند که پایین‌ترین میزان تولد در طی هفتاد سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

جهش جمعیتی برای فرانسه دوام زیادی نداشته است و این دومین بار بعد از سال ۲۰۲۰ است که فرانسه با چنین نرخ پایینی در میزان موالید مواجه می‌شود. در واقع، تعداد فرانسوی‌هایی که برنامه‌های خود را برای فرزندآوری رها یا به تعویق می‌اندازند تا امروز این‌قدر زیاد نبوده است. بااین‌حال از نظر دیدیه برتون، استاد جمعیت‌شناسی در دانشگاه استراسبورگ کشور فرانسه همچنان در میان بارورترین کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

در مقابل بعد از یک افزایش تاریخی در میزان مرگ‌ومیر در سال ۲۰۲۰ با تعداد ۶۶۸۹۰۰ فوتی آن هم به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعداد مرگ‌ومیر در سال ۲۰۲۲ با رقم ۶۶۷۰۰۰ همچنان رکورد بالایی را به نام خود ثبت کرد. به گفته‌ی اینسه «این تعداد بالای مرگ‌ومیر ناشی از پیری جمعیت و همچنین تداوم همه‌گیری و موج گرما است.»

موانع باروری از بحران‌های اقتصادی و آب‌وهوایی تا تورم و جنگ در اوکراین

 درباره‌ موانع موجود بر سر راه باروری، دیدیه برتون می‌گوید: «در پاییز و به‌ویژه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، فرانسه به آستانه‌های بسیار پایینی برای زادوولد رسیده است. کووید با یک بحران اقتصادی همراه با تورم بالا، یک بحران سیاسی مرتبط با جنگ در اوکراین و نیز یک بحران آب‌وهوایی همراه شد. به طور خلاصه، از سال ۲۰۲۰، بحران‌ها به دنبال یکدیگر آمدند. امری که تصمیم‌گیری برای داشتن فرزند را با مشکل مواجه کرده است.»

آنها همچنین تحولات کنونی را تا حد زیادی با «تکامل باروری» مرتبط می‌دانند. اینسه همچنین در گزارش خود می‌نویسد: «جمعیت زنان ۲۰ تا ۴۰ساله، در سنینی که زنان در بالاترین میزان باروری خود هستند، از سال ۲۰۱۶  تا حد زیادی کاهش‌یافته است.»

در نهایت، رشد طبیعی جمعیت یا همان تفاوت در میزان موالید و مرگ‌ومیر با رقم (+۵۶۰۰۰) در سال ۲۰۲۲ در فرانسه به پایین‌ترین میزان خود از زمان پایان جنگ جهانی دوم رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر