آلمان دومین پایانه گاز طبیعی مایع را افتتاح کرد

دومین پایانه گاز طبیعی مایع در آلمان افتتاح شد.

آلمان دومین پایانه گاز طبیعی مایع را افتتاح کرد

به گزارش مملکت آنلاین، آلمان برای مقابله با بحران انرژی حاصل از جنگ اوکراین دومین پایانه گاز طبیعی مایع خود را نیز افتتاح کرد.

کشورهای اروپایی پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ که بازار جهانی انرژی را تحت تاثیر قرار داد تا حد زیادی واردات گاز روسیه را کاهش دادند.

شولتس: مشکلی برای تامین گاز نداریم

در همین راستا آلمان روز شنبه از افتتاح دومین پایانه گاز طبیعی مایع خود خبر داد، این اقدام بخشی از تلاش بزرگ ترین اقتصاد اروپا برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه است.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مراسمی که به مناسبت افتتاح این پایانه در لوبمین واقع در سواحل دریای بالتیک برپا شده بود گفت «ما در حال پشت سر گذاشتن این زمستان هستیم... عرضه گاز مختل نشده و می‌توانیم تامین آن را در همه جای آلمان تضمین کنیم، متفاوت از آنچه که بسیاری از مدت‌ها پیش از آن می‌ترسیدند.»

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت، تصمیم‌گیری برای تامین انرژی و کاهش قیمت گاز در بازارهای جهانی، افزود: «ما حتی شاهد تحقق یک بحران اقتصادی در آلمان نیز نبودیم.»

راه اندازی پایانه‌‌های گاز طبیعی مایع در آلمان که سومین نمونه آن قرار است هفته آینده در برونزبوتل واقع در سواحل دریای شمال افتتاح شود بخشی از تلاش برلین برای جلوگیری از بحران انرژی است که اقدامات دیگری شامل فعال کردن مجدد نیروگاه‌های قدیمی با سوخت فسیلی و افزایش عمر سه نیروگاه هسته‌ای آلمان را نیز شامل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر