اعتصاب‌ها و بحران تلخ انگلیسی‌ها در آستانه کریسمس

بریتانیا در حال حاضر موجی از اعتصاب‌ها، از جمله اعتصاب پرستاران، کارکنان پست و اساتید دانشگاه را تجربه می‌کند، که در بحبوحه تورم فزاینده و رو به وخامت اقتصاد، یک بحران تلخ را موجب شده است.

اعتصاب‌ها و بحران تلخ انگلیسی‌ها در آستانه کریسمس

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از آناتولی، اتحادیه کارگری انگلیس می‌گوید اعتصاب‌های برنامه‌ریزی‌شده در طول کریسمس و فصل تعطیلات ممکن است ۱.۸ میلیارد دلار برای بخش مهمان‌پذیری هزینه داشته باشد. امیدهای بخش مهمان‌ن پذیری بریتانیا برای رونق تجارت پس از کووید با ۱۳ روز اعتصاب راه‌آهن در طول دوره جشن دسامبر به طرز بدی شکست خورده است.

پس از اعتصاب‌های چهار روزه در هفته گذشته، رستوران‌ها و هتل‌ها در بریتانیا شاهد بیش از ۳۰ درصد لغو درخواست‌ها بوده و انتظار می‌رود این تعداد با اعتصابات در ۲۴، ۲۶ و ۲۷ دسامبر  و پنج روز دیگر در هفته اول سال جدید افزایش بیشتری پیدا کند.

کیت نیکولز، مدیر ارشد مهمان‌پذیری بریتانیا، یک نهاد تجاری که بیش از ۱۰۰۰۰۰ شرکت در این بخش را نمایندگی می‌کند، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که وضعیت وخیم است. او نگران است که اعتصاب‌ها در طول این مدت ۱.۵ میلیارد پوند (۱.۸ میلیارد دلار) برای بخش مهمان‌ پذیری هزینه داشته باشد.

نیکولز می‌گوید: کریسمس و فصل تعطیلات «اعداد واقعی» هستند. این ارقام از نظرسنجی‌های اعضای مهمان‌پذیر بریتانیا به دست می‌آیند و به ویژه به کنسلی‌های هفته گذشته، این هفته و در طول دوره کریسمس مربوط می‌شوند که مستقیماً به اعتصابات راه‌آهن و اختلال در سفر نسبت داده می‌شود.»

به گفته شرکت مشاوره Mazars، تعطیلی رستوران ها در حال حاضر بیشتر از زمان بحران کرونا با نرخ ۶۰ درصد بالاتر از دوره ۲۰۲۰-۲۱ است. این بخش معمولاً حدود یک سوم فروش سالانه خود را در ماه دسامبر انجام می دهد، اما در سه سال گذشته چنین نبوده است.

کسب‌وکارها نیز به دلیل بحران هزینه‌های زندگی که تقریباً همه را در کشور تحت تأثیر قرار داده است، با کاهش فروش دست و پنجه نرم می‌کنند.

نیکولز گفت که بیشتر مشاغلی که به شدت تحت تاثیر این لغو قرار گرفته‌اند در مراکز شهرها به ویژه مرکز لندن واقع شده‌اند. او گفت اگر اعتصاب‌ها صورت نمی‌گرفت، «درآمد حاصله آن‌ها را از برخی دوره‌های تجاری، آرام‌تر عبور می‌داد». «همچنین مسائل دیگری وجود دارد که در حال حاضر بر سلامت این بخش تأثیر می گذارد و کار را برای مشاغل بسیار دشوارتر می کند، به ویژه افزایش قبوض انرژی، (و) هزینه  تجارت. همچنین به دلیل بحران هزینه های زندگی، شاهد کاهش مصرف کننده هستید. همچنین، تأثیر آب و هوا وجود دارد که باعث اختلال می شود، اما سطح لغو ذکر شده، مواردی است که مستقیماً به ریل نسبت داده می شود.

انتظار می رود این اعتصابات خدمات ریلی را فلج کند و باعث هرج و مرج سفر برای کسانی شود که از تعطیلات کریسمس و سال نو برمی‌گردند. مذاکرات بین اتحادیه های رانندگان قطار و شرکت های ریلی هنوز به نتیجه نرسیده است و دولت از اتحادیه ها می خواهد که عقب نشینی کنند. اگرچه دولت به طور مستقیم حاشیه دستمزد را تعیین نمی‌کند، اما همچنان در تعیین شرایط شرکت های ریلی نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر