سرمای بی‌سابقه در آمریکا و کانادا/ لغو پروازها و قطعی برق

یک توفان قدرتمند زمستانی در حال عبور از آمریکا و بخش هایی از کاناداست که باعث افت شدید دما و لغو پروازها در آستانه شلوغ‌ترین فصل سفر یعنی تعطیلات کریسمس و سال نو شده است.

سرمای بی‌سابقه در آمریکا و کانادا/ لغو پروازها و قطعی برق

به گزارش مملکت آنلاین، سازمان‌های دولتی در مناطقی با بیش از ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت، هشدارهایی صادر کرده اند و انتظار می‌رود بارش برف سنگین باعث هرج و مرج در پایان هفته شود.

فرودگاه‌ها، بیشتر پروازها را به دلیل ورود این جبهه متلاطم لغو کرده اند و هواشناسان می گویند که این سردترین کریسمس در دهه های اخیر خواهد بود.

سازمان هواشناسی ملی آمریکا گفت که سرمای منهای ۵۰ درجه فارنهایت (منهای ۴۵ درجه سانتیگراد) تا منهای ۷۰ درجه فارنهایت تا پایان هفته جاری در برخی نقاط ممکن است.

هواشناسان می گویند: این توفان زمستانی ممکن است تا روز جمعه به یک «بمب سایکلونی» بدل شود که اصطلاحی غیررسمی برای یک نوع توفان است که به سرعت قدرت زیادی می گیرد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود توده هوای قطبی تا عرض‌های پایین جغرافیایی مثل مرز آمریکا و مکزیک حرکت کند.

هواشناسان می‌گویند حتی فلوریدا هم باید منتظر سردترین کریسمس ۳۰ سال اخیر باشد.

سازمان هواشناسی ملی آمریکا می‌گوید این یک پدیده آب و هوایی نادر زمستانی است که هر چند دهه یک بار اتفاق می افتد.

انتظار می‌رود که برف و بوران ناشی از این توفان باعث خسارت و قطع برق در غرب میانه آمریکا و کانادا شود.

با حرکت توفان و سرما به سوی شرق هم اکنون میلیون‌ها نفر هوای یخبندان را تجربه می‌کنند. سازمان هواشناسی ملی آمریکا هشدار داده که ممکن است بیش از ۱۰۰ رکورد روزانه سرما در روزهای آتی شکسته شود.

دما در چندین ایالت از جمله تگزاس، کانزاس و میزوری افت شدیدی کرده است

به گزارش بی بی سی، همچنین بنابر اعلام سازمان هواشناسی کانادا بیشتر بخش های آنتاریو و بخش هایی از کِبِک هم منتظر توفان هستند که انتظار می رود تا روز کریسمس ادامه پیدا کند و با بادهای قوی و مخرب همراه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر