آمار گردشگران خارجی فلسطین به ۷۰۰ هزار نفر رسید

وزیر گردشگری و آثار باستانی فلسطین اعلام کرد که تعداد گردشگران خارجی که از ابتدای سال جاری میلادی وارد فلسطین شده‌اند به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

آمار گردشگران خارجی فلسطین به ۷۰۰ هزار نفر رسید

به گزارش مملکت آنلاین، رولا معایعه، وزیر گردشگری و آثار باستانی فلسطین اعلام کرد روند صنعت گردشگری فلسطین به تدریج در حال بازگشت به شرایط طبیعی خود است که در پی همه گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته بود.

این وزیر فلسطینی افزود شرکت‌های گردشگری با ۹۵ درصد ظرفیت خود به عرصه بازگشته و تعداد گردشگران خارجی که از ابتدای سال جاری میلادی وارد فلسطین شده‌اند به ۷۰۰ هزار نفر رسیده که معادل ۱.۱ میلیون شب اقامت در هتل‌ها بوده است علاوه بر آنکه ۱.۲ میلیون بازدید از اراضی ۱۹۴۸ نیز به ثب رسیده است.

گزارش این مقام فلسطینی حاکی از آن است که گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای آمریکا، لهستان، رومانی، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، اندونزی، نیجریه، برزیل، انگلیس، فرانسه و روسیه بوده‌اند.

معایعه افزود انتظار می‌رود تعداد گردشگران در ماه جاری میلادی به بیش از ۱۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده و میزان اشغال هتل‌ها نیز بیش از ۸۰ درصد شود. همچنین بیش از ۸۵ درصد ظرفیت هتل‌ها برای ۴ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ اجاره شده است.

وزیر گردشگری و آثار باستانی فلسطین از تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ روابط با آژانس‌های گردشگری جهانی و وزارتخانه‌های دیگر کشورها در این زمینه خبر داده و تاکید کرد از جمله اقدامات انجام شده حضور در نمایشگاه‌های گردشگری برگزار شده در کشوهای رومانی، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و ترکیه، راه اندازی اولین مجله الکترونیکی برای ترویج گردشگری، ایجاد اولین کتابخانه الکترونیکی برای محتوای گردشگری دیجیتال، ایجاد بازارهای جدید در چین، ژاپن و هند و امضای یادداشت تفاهم میان وزارتخانه گردشگری فلسطین و چین بوده است.

انتهای پیام/

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظر