بایدن: در قبال روند فزاینده یهودستیزی در آمریکا ساکت نخواهم ماند

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی حین میزبانی از یک جشن یهودیان در کاخ سفید وعده داد که در مواجهه با یهودستیزی فزاینده در کشورش ساکت نخواهد ماند.

بایدن: در قبال روند فزاینده یهودستیزی در آمریکا ساکت نخواهم ماند

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در جریان شرکت در مراسمی که کاخ سفید به مناسبت جشن یهودی "حنوکا" برگزار کرد، اظهار کرد: "من ترس و درد و نگرانی شما از این خباثت و سمی که دارد بیش از حد عادی می‌شود را تصدیق می‌کنم. سکوت به معنی همدستی است. ما نباید ساکت بمانیم. من ساکت نخواهم ماند. آمریکا ساکت نخواهد ماند."

بر اساس اعلام سازمان موسوم به "لیگ ضد افترا"، آمریکا در سال ۲۰۲۱ رکورد جدیدی را با ۲۷۱۷ مورد اقدام یهودستیزانه همچون حملات فیزیکی و لفظی و آسیب به اموال ثبت کرده که یک افزایش ۳۴ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان داده است.

همچنین کمیته یهودی آمریکا که یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌های حامی یهودیان این کشور است در گزارشی اعلام کرد، ۳۹ درصد یهودیان آمریکا تصدیق کردند آنها "به دلیل نگرانی درباره یهودستیزی رفتارشان را تغییر داده و فعالیت‌هایشان را محدود ساخته و یهودی بودن خود را مخفی کرده‌اند." در حالی که حدود یک چهارم از آنها قربانی یهودستیزی در سال گذشته میلادی بوده‌اند.

کارشناسان نسبت وقوع عادی سازی گفتمان یهودستیزانه که اخیرا با صحبت‌های برخی چهره‌های عمومی نظیر رپری به نام کانیه وست برجسته شدند، اظهار نگرانی کرده‌اند. کانیه وست اخیرا در مصاحبه اینترنتی با یک طرفدار تئوری توطئه گفت: من هیتلر را دوست دارم.

همچنین اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در برگزاری یک شام مشترک با یک چهره شناخته شده حامی برتری نژاد سفیدپوست و انکارکننده هولوکاست در اقامتگاهش مشهور به مارالاگو در فلوریدا موجی از انتقادات را در پی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر